ARVUSTUS “Helluse keeles” jätab vaatajasse pisarate soolasuse magusa järelmaitse

Copy
Emma (Fatme Helge Leevald) arvab, et saab ema mõjuväljast eemale abiellumise kaudu, aga nii lihtne see muidugi ei ole.
Emma (Fatme Helge Leevald) arvab, et saab ema mõjuväljast eemale abiellumise kaudu, aga nii lihtne see muidugi ei ole. Foto: Mailiis Ollino

Emadepäeva eelõhtul Endlas esietendunud lavastus “Helluse keeles” mahutab lavale pea 30aastase perioodi ema ja tütre elust. Dan Gordoni dramatiseering põhineb Larry McMurtry romaanil ja James L. Brooksi omal ajal viis Oscarit võitnud filmil “Terms of Endearment”, milles olid segunenud nii komöödia, melodraama kui ka tragöödia jooned. Lavastaja Kaili Viidas on jätnud kõik need kontrastsed tundepöörded alles ja võimendanud vaat et piirideni.

Lavastuse kavalehel on lugeda Kaili Viidase mõtisklus, kus ta peab seda materjali kütkestavaks, selliseks, mida on näitlejatel huvitav mängida. Ema ja tütar on lavastaja meelest ühendatud emotsionaalse nabanööriga vaat et elupäevade lõpuni ja selles on omad lõksud sees. Viidas on kätkenud oma lähteidee märksõnasse kvaliteet, täpsemalt elu kvaliteet, kusjuures ta pöörab väljendi “Sa elad vaid üks kord” julgelt ümber. “Sa elad iga päev! Sa sured ükskord elus, aga elama pead igal päeval,” on Viidas kindel.

Tagasi üles