Tänavu jäävad Pärnumaa suurimad teetööd suvepealinna ühe peamise sissesõidu Via Baltica äärde, kus Pärnu–Uulu teelõiku ehitatakse 2+2-maanteeks. Eri suuruses masinad kogu Eestist müttavad seal hommikust õhtuni, et teed saaksid paremaks ja ohutumaks. Mis masinad need aga on ja kuidas täpselt tee-ehitus käib? Proovisin ise järele.
Tellijale
Katse ⟩ Ajakirjanik lubati pea kõigi teemasinate rooli
Kõige esimesena teeb oma töö frees, mis kraabib lahti kogu varasema asfaldi. Näiteks Vambola tänava kandis oli asfaldikihi paksus pea 40 sentimeetrit ja sealt tuvastas kogenud tee-ehitaja silm vähemalt kuus kihti teekattematerjali. Vana asfalt kistakse lahti kahe meetri laiuste ribadena ja selle saab endale tellija ehk praegusel juhul transpordiamet, mis materjali taaskasutusse toimetab.