Pärast valitsuskoalitsiooni häältega ellu viidud otsust tõsta ajakirjanduse tellimustele kehtiv käibemaks viie protsendi pealt üheksale käivitasid Eesti meediaettevõtete liidu üleriigilistest ja kohalikest meediaettevõtetest liikmed oma väljaannetes kampaania, mille eesmärk oli sellele läbi mõtlemata poliitikale tähelepanu tõmmata ja meenutada otsuse teinud poliitikutele, et käibemaksumäär on otseses seoses vaba ajakirjanduse kättesaadavuse ja demokraatia tugevusega Eestis. Kolmenädalane kampaania on nüüd lõppenud.
Ajalehtede kirjastajaid pahandas maksumäärade ootamatu tõstmise kõrval stiil, kuidas seda tehti. Avaldame allpool Eesti meediaettevõtete liidu nõukogu esimehe, Postimees Grupi juhi Toomas Tiiveli ja Ekspress Grupi juhi Mari-Liis Rüütsalu kommentaari.