Piltuudis Endisel sadamakail rammiti maasse kaheksa kilomeetri jagu vaiasid

Copy
Pärnu jõe vasakkaldale kerkiv kinnisvaraarendus sai tugisambad.
Pärnu jõe vasakkaldale kerkiv kinnisvaraarendus sai tugisambad. Foto: Urmas Salmu

Pärnu linnasüdame ja jõe vaadet oluliselt muutva Vanasadama kvartali ehitusel valmis äsja kandev osa: jõekaldasse puuriti 469 vaia kogupikkusega üle kaheksa kilomeetri.

Jõesuudme äärde ehitades tuleb arvestada veetaseme kõikumisega. Nii ulatuvad pikimad vaiad 25 meetri sügavusele. Need on kandekonstruktsioonides kõige tähtsamad, just neile hakkab toetuma kogu tulevane Vanasadama kvartal. “Geoloogiat arvesse võttes oli vaivundament nendesse oludesse sobivaim lahendus,” seletas Vilcon Ehituse projektijuht Aleksei Neiman.

Pärnu jõe vasakkaldale kerkiv kinnisvaraarendus sai tugisambad.
Pärnu jõe vasakkaldale kerkiv kinnisvaraarendus sai tugisambad. Foto: Urmas Salmu

Ehitustandri vahetus läheduses on purjelaev Jenny Kruse kodukai ja väljub liinilaev Ruhnu. Nii pidi ehitaja arvestama kohati keerulise logistikaga, et reisijatele tagada turvaline teekond laevadesse. 

Pärnu jõe vasakkaldale kerkiv kinnisvaraarendus sai tugisambad.
Pärnu jõe vasakkaldale kerkiv kinnisvaraarendus sai tugisambad. Foto: Urmas Salmu

Vanasadama kvartalisse kerkib kolm kortermaja, kus ruumi äripindadelegi. Esimene hoone valmib plaani kohaselt tuleval suvel. Piirkonna jõepoolsele küljele tulevad turuala, mänguväljakud, promenaad ja jahisadam. Kogu maapealne ala hakkab olema autovaba, parkimiseks ehitatakse kvartalile maa-alune korrus.

3D-vaade Vanasadama kvartalile.
3D-vaade Vanasadama kvartalile. Foto: Arhitektuuribüroo Arhitekt Must

Kvartali asukoht on Neimani sõnutsi ehituslikult keerukas, kuid elupaigana ainulaadne. “Seda ümbritseb kolmest kaarest vesi: jõgi, meresuu ja vallikäär,” mainis projektijuht.

Selline peaks mõne aasta pärast välja nägema Pärnu kesklinna sadamaala.
Selline peaks mõne aasta pärast välja nägema Pärnu kesklinna sadamaala. Foto: Arhitektuuribüroo Arhitekt Must
Tagasi üles