Juhtkiri: Tallinlased maksku Pärnus rohkem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu Postimees.
Pärnu Postimees. Foto: PP

Mõistagi oli Tallinna tasuta ühistranspordi küsitluse tulemus ette teada. Oma arvamust avaldas 68 059 linlast, kellest 75,5 protsenti hääletas tasuta ühistranspordi poolt ja 24,5 protsenti selle vastu. Üle 68 000 arvamusavalduse on näitaja, kuigi Tallinna linnavalitsusele oleks sobinud peaaegu ükskõik missugune arv toetushääli. Pole ju kuskil öeldud, mitu inimest peab küsitlusel osalema. Niisiis on Edgar Savisaare juhitaval linnavalitsusel tegutsemise mandaat justkui käes ja tasuta ühistranspordi korraldustöö võib alata. Nagu pensionilisa tõstmine on linnatransport mõeldud võimsaks häältetoojaks Keskerakonnale 2013. aasta kohalikel valimistel.

Pealegi pole tasuta sõidu hüve mõeldud kõigile, vaid tallinlastele ja siin tuleb ilmselt omajagu juriidilist vägikaikavedu. Kui kõrgeks kujuneb bussi-, trolli- ja trammipileti hind mittepealinlastele, kel Tallinnas asju ajada, pole teada, aga tõenäoliselt läheb sõidupilet senisest oluliselt kallimaks.

Aeg on mõelda, kuidas ajakohastada Pärnu ühistranspordi piletisüsteemi. Kui Tallinn hakkab tegema vahet omadel ja võõrastel, ei peaks tallinlased Pärnuski kohalikega võrdsetel tingimustel sõita saama. “Me oleme Tallinnast ega maksa!” unustage ära!

Võib-olla tasuks Pärnus ja miks mitte mujalgi linnatransporti kasutavais asulais kasutada sama sõklaid teradest eraldavat nüüdisaegset kiipkaarditehnikat, aga vastupidisel eesmärgil, nõudes pealinlastelt rohkem piletiraha kui ülejäänutelt.

Meie peame Tallinnas maksma, maksku siis tallinlased meie juures. Sellel käigul, millega ei pea sugugi kaasnema tasuta sõidu õigus kohalikele elanikele, võiks olla päris suur mõju, kui Pärnu, Tartu ja ehk teisedki vastukäigu pealinnale üheskoos ära teeksid.

Märksõnad

Tagasi üles