Pärnu ümbersõidu ehitus jätkub aprillis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Üle Sauga jõe viivat 70meetrist silda ehitab alltöövõtjana Läti firma SIA TVA Construction, mis on lõunanaabrite suurimaid sillaehitajaid, kuid pole varem Eestis sildu rajanud.
Üle Sauga jõe viivat 70meetrist silda ehitab alltöövõtjana Läti firma SIA TVA Construction, mis on lõunanaabrite suurimaid sillaehitajaid, kuid pole varem Eestis sildu rajanud. Foto: Ants Liigus

Pärnu ümbersõidu ehitus peaks taas algama paari nädala pärast, esmalt valmib Lihula maantee poolne ots ja Ehitajate tee saab asfaltkatte sügiseks.

Ümbersõidu selle osa ehitus, mis kulgeb Lihula maanteelt üle Sauga jõe lennujaama kõrvalt Tallinna maanteeni (läänepoolne tee) ja sealt Ehitajate teele, algas 2009. aastal ja pidi läänepoolsel teel lõppema 2010. aastal ja Ehitajate teel mullu.

Paraku jättis Eesti ja Läti firmadest koosnev konsortsium töö pooleli ning läinud sügisel valiti ehitajaks Lemminkäinen Eesti AS, AS TREF ja AS Teede REV-2.

Nemad peavad kogu objekti lõpetama seitsme lähikuu jooksul.

Suvel ehitatakse

Maanteeameti Lääne regiooni planeeringute osakonna peaspetsialist Gregor Reimets ütles, et objekt moodustab lepingu järgi terviku ja tööde lõpptähtaeg on käesoleva aasta oktoobris.

“Esimesena peaks siiski lõpusirgele jõudma Lihula maantee ehitus, kus viimane kiht asfalti koos liikluskorraldusvahenditega valmib juuni lõpuks,” täpsustas Reimets. “Ehitajate tee saab asfalteeritud umbes poolteist kuud enne lõpptähtaega, seega augusti lõpuks, pärast seda paigaldatakse liikluskorraldusvahendid ja tehakse haljastustööd.”

Töövõtja peab tee-ehitusega alustama kohe, kui maapind on sulanud. Graafikusse on selleks tähtajaks märgitud 16. aprill.

Talvekahju

Iga seda kurikuulsat ehitusobjekti pidi sõitja on näinud, et siin-seal on vast valminud ringteedel äärekive pikali sõidetud. Kuid silmanähtavalt kahju on vargad teinud pea olematu liiklusega läänepoolsel teel, kust on ära veetud nii valgustuspostide kaableid kui mahapandud tänavakive.

Lõppenud talv Reimetsa sõnade järgi juba valminud konstruktsioonidele väga suurt kahju ei tekitanud.

“Lagunes vana asfaltkate, mis talvel oli liikluse all, samuti on kevadine suurvesi kraave ja nõlvu ära uhtunud. Praegune töövõtja tegeleb iga päev objekti raames tekkinud löökaukude parandamise ja vete ärajuhtimisega ning on vastutav kogu objekti hoolde eest,” selgitas ta.

Pikalt veninud tee-ehituse tõttu kõikvõimalikesse lubadustesse umbusklikult suhtuma hakanud pärnakatel tekkinud küsimuse peale “Ega uute ehitajatega vahepeal mingeid probleeme ole tekkinud?” kostis Reimets: “Ei.” Küsimusele “Kas olemasolevast rahast piisab objekti lõpuni ehitamiseks?” vastas peaspetsialist: “Jah.”

“Ehitaja on oma töödega graafikus ja kinnitab, et objekt valmib tähtajaks, sama arvamus on tööde tellijal maanteeameti Lääne regioonil,” lisas Reimets.

Märksõnad

Tagasi üles