Vambola Paavo Rahvatarkust pole mõtet eirata

, ajakirjanik
Copy
Viimane rong väljus Pärnust Tallinnasse 2018. aasta 8. detsembril.
Viimane rong väljus Pärnust Tallinnasse 2018. aasta 8. detsembril. Foto: Urmas Luik

Aeg-ajalt tuleb rõõmustavaid uudiseid Rail Balticu kohta, ent need lohutavad vähe, valmimisaeg lükkub järjest edasi. Eesti 100. aastapäeval pidime tuhisema voolujoonelise kiirrongiga läbi Balti riikide, kuid unistuseks see jäigi. Nüüd on eesmärk 2030. aasta ja seegi tärmin on löögi all. Ehitus on algsega võrreldes pea kaks korda kallinenud ja edasiminek vaevaline.

Kõigele vaatamata olen kiirraudtee toetaja ega jaga vastaste arvamust, nagu see oleks mõttetus. Oleme Euroopa ääremaa ja vajame tänapäevaseid ühendusi. Ent on üks aga: enne ei aeta vana kaevu kinni, kui uus valmis pole.

Riik on hoogsalt plaaninud kolme Balti riiki ühendava kiirraudtee valmimist nagu usin timurlane. Sinisilmselt usuti 2018. aasta jõulukuul, kui rongiliiklus Lelle ja Pärnu vahel lõpetati, et Rail Baltic valmib 2025. aastaks ning rongid hakkavad sellel aasta hiljem sõitma.

Kui inimesed plaane teevad, siis vanajumal naerab. Nüüd on 2023. aasta lõpukuud ja tähistame Pärnumaal rongiliikluse lõppemise kurba viiendat aastapäeva. Pärnusse rong ei sõida ning pole paigas tärmin, millal lubav foorituli taas sütib.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles