Sellest hoolimata ekskavaatorid ja kallurid juba mürisevad. Pärnumaal käib Kivisilla viadukti ja Lepplaane ökodukti ehitus. Kui raudteed Riiga ehitada ei õnnestu looduskaitsjate vastuseisu tõttu, siis rongiga Pärnust Tallinna peaks ikka aastaks 2030 saama.
RB ehituse rahastus on praegu aastani 2027. Seejärel tuleb leida uued summad, teha uued otsused, sest seni on ettevõtmist rahastanud Euroopa Liit. RB Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets piltlikustab, et olemasolevate summadega saaks raudtee ehitada Tallinnast kuhugi Rapla ning Pärnu vahele.
Kui palju rahanappus ehitust segab, on praegu keeruline öelda, sest projekteerimine lõikude kaupa käib. Isegi mõni ehitustöö on alanud, sealhulgas Tallinna jaama oma Ülemistel.
Kuna üks ehitusmaterjali ladustusplats tuleb Pärnusse, siis peaksid lähiaastail sellega tööd saama Pärnumaa ettevõtjad, sest raudteetammi täitematerjal ja rööpad esmalt ladustatakse, et ehituse alates oleks materjali reserv. Edelaraudteelegi tähendab see tulusaid lepinguid, sest killustikuvedu hakkab just raudteed pidi toimuma. Edelaraudtee taristu on reisijateveoks kehv, sest rong saaks sõita kuni 40 kilomeetrit tunnis, aga kaubavagunitel pole sooja ega külma, kui kähku nad ühest kohast teise veerevad.
«2030 on RB avamine, siis tulevad viimased rööpad ja rongid hakkavad sõitma,» ütles Salomets novembri esimesel päeval.
RB taristu ehitus käib jupikaupa, sest kui kõike korraga alustada, läheksid hinnad tõenäoliselt väga kõrgeks ega pruugiks ehitajaidki jätkuda. Ülesõitude ehitustöö käib täie hooga Harju-, Rapla- ja Pärnumaal. «Raudteekoridori esimesed hanked käivad samuti ja tulemused laekuvad praegu,» kinnitas Salomets. «Kus ehitusõiguse tingimused täidetud, seal saab ehitada ja ehitame ka.»