Logistiliselt on Eesti saar, mis asub peaaegu maailma lõpus. Meist põhja pool on ainult meri, soomlased, norrakad, saamid, jääkarud ja jõuluvana. Meid, aga ka Lätit ja Leedut seob vaba maailmaga maismaad pidi 65kilomeetri laiune Suwałki koridor.
Tellijale
Peeter Tali ⟩ Rail Baltic ei asenda Via Balticat. Mõlemat on vaja (1)
Õnnetuseks oleme iseendaga tegeldes kaotanud lubamatult palju aega ja meie maismaaühendused põhjast lõunasse jätavad pehmelt öeldes soovida. See on suur julgeolekurisk. Euroopa raudteede kaarti vaadates tuleb kurvameelsus peale, sest Eesti, Läti ja Leedu näivad tühermaana, Euroopa rööpmelaiusega (1435 millimeetrit) moodsat kiiraudteed siin ei ole. Pigem kitsas maantee Via Baltica (E67/T4) on tõeline kannatuste rada isegi paljunäinud poolakatest rekameestele.
Vene impeerium ehitas raudteed idast läände, sest toorainet oli vaja välja vedada ja sadamatest viia lääne kaupa sisemaale. Vene sõjaväelogistika on üles ehitatud raudteedele. Vene maavägi suudab end tänini logistiliselt tagada umbes 100–150 kilomeetri kaugusel raudteest.