/nginx/o/2024/04/10/15994902t1h96b2.jpg)
Sel laupäeval võtavad pärast väga pikka pausi Audru alevikus mõõtu rallisõitjad. Viimati toimus sedalaadi võiduajamine kümmekond aastat tagasi.
Audru rahvasprint on Eesti autospordi liidu rahvasprindi karikasarja teine etapp tänavasõiduautodele ja J-16 ja J-18 noorte Eesti meistrivõistluste teine etapp. Esimene etapp sõideti talvel Otepääl. Sari koosneb kaheksast osavõistlusest.
Audru rahvasprindi korraldaja Kalle Kruusma jagab oma elu Pärnu- ja Läänemaa vahet. Varasematel aastatel korraldas ta mõõduvõttu Haapsalus. Nüüd tekkis mõte rahvaralli Pärnumaal taaselustada ja Audru osavalla juhtki oli mõttega päri.
Viimati sõideti Pärnumaa rahvaralli üks kiiruskatsetest Audru alevikus üle kümne aasta tagasi, seda meenutatakse hea sõnaga praeguseni. Kruusma isegi oli tol korral roolis.
Raja ettevalmistus algab reede pärastlõunal ja laupäevaks märgitakse maha kolmekilomeetrine trass. Kunagi algas kiiruskatse Audru osavallakeskuse juurest ja lõppes Tööstuse tänaval. Nüüd alustatakse vana poe juurest ja võetakse suund Pärna alleed pidi Tööstuse tänavale. Kruusma sõnutsi on raja esimene pool hästi tehniline ja pigem aeglane. Tööstuse tänavalt tehakse tagasipööre ja tuleb kiirem osa mööda Audru–Valgeranna teed. “Pealtvaatajatel on seal vaadata küll ja veel,” lausus korraldaja.
Põhimõtteliselt võib rahvasprindis rajale minna iga päev liikluses osaleva autoga, kuid näiteks akukinnitused peavad olema tugevdatud ja tulekustuti kindlamalt kinnitatud. Lubatud on paigaldada masinasse juhi taha turvakaar, kuid sellisel juhul peab auto olema transpordiametis arvel olema kahekohalise sõidukina.
Eraldi on kaks sportautode klassi: esimeses tohivad sõita kuni 1600kuupsentimeetrise mootoriga ja teises võimsamad masinad.
11 võistlusklassis kokku on oma nime kirja pannud üle 120 sõitja. Näiteks naisteklassis võtab mõõtu kaheksa osalejat. Menukaim on kuni 16aastaste noorte klass, kus on end üles andnud 32 võistlejat.
Võistlus algab kell 11 ja autod lähevad rajale pooleminutiste vahedega, tänu sellele näevad pealtvaatajad pidevalt mõnd rallimasinat. Üks põnevamaid kohti asub Kruusma hinnangul stardi lähistel, kui autod kulgevad perearstikeskuse juurest osavallakeskuse ette, kuna seal on üsna järsk tagasipööre.
Kokku läbivad sõitjad raja kolm korda. Kuna stardivahed on väikesed, võib nobedam sõitja korraldaja sõnutsi aeglasema kinni püüda. Sõltuvalt ajakaotusest jääb variant, et antakse lisavõimalus kiiremat aega püüda. Paremusjärjestus selgub kahe kiireima aja liitmisel.