Skip to footer
Saada vihje

Galerii Audru alevikus võttis mõõtu üle 120 sõiduki

Täna toimus esimest korda Audru alevikus rahvasprindi etapp, mis meelitas kohale rohkelt sõitjaid ja publikut.

Audru rahvasprint oli Eesti autospordi liidu rahvasprindi karikasarja teine tänavasõiduautode etapp ja J-16 ja J-18 noorte Eesti meistrivõistluste teine etapp. Esimene etapp sõideti talvel Otepääl. Sari koosneb kaheksast osavõistlusest. Põhimõtteliselt võib rahvasprindis rajale minna iga päev liikluses osaleva autoga, kuid näiteks akukinnitused peavad olema tugevdatud ja tulekustuti kindlamalt kinnitatud. Lubatud on paigaldada masinasse juhi taha turvakaar, kuid sellisel juhul peab auto olema transpordiametis arvel kahekohalise sõidukina.

Eraldi on kaks sportautode klassi: esimeses tohivad sõita kuni 1600kuupsentimeetrise mootoriga ja teises võimsamad masinad. Kokku said stardinumbri 124 masinat.

Mõõduvõtu start oli Audru poe lähistelt ja kokku keerutati alevis 2,8kilomeetrisel ringil kolm korda. Autod läksid rajale pooleminutiste vahedega, tänu sellele nägid pealtvaatajad pidevalt mõnd rallimasinat. Autosid uudistama tulnuid jagus peaaegu kogu rajale. Vaatama tuldi perega ja võeti toolidki kaasa, et mugavamalt vaatemängu nautida.

Raja ääres võis vaatamas näha ka neid, kel esimene ring selja taga. Näiteks Henry ja Urmo Heinam jälgisid, kuidas teised võistlejad sooritavad Audru osavallakeskuse esist järsku tagasipöörangut. Henryle oli see esimene asfaldil sõidetud rahvasprindi etapp. Varem oli ta kihutanud kruusal ja lumel. Kuna auto ettevalmistus jäi viimasele minutile, ei jõudnud nad proovidagi, kuidas uute varuosadega masinas kõvakattega teel üldse sõita on.

Rada hindasid isa ja poeg huvitavaks ja parajaks katsumuseks. Eriti alguse osa, mis oli tehnilisem ja aeglasem.

Rally Estonia peakorraldaja ja kunagine rallisõitja Urmo Aava istus sel korral kaardilugeja kohal ja abistas oma poega Trevonit. Noormees võistles Renault Twingo RSiga kuni 16aastaste klassis. Pärast esimest ringi hindas kaardilugeja rada põnevaks ja tehniliseks. Ta lootis, et Audru kandi inimestele selline üritus meeldis ja ehk õnnestub tulevikuski alevikus säärast võistlust organiseerida.

Tulemused:

Kuni 16aastased:

1. Romet Reimal, Citroën C2

2. Larsen Lubi, Honda Civic

3. Robin Roose/Kristjan Koik, Ford Fiesta

Kuni 18aastased:

1. Saamuel Vahter/Jaano Vahter, Honda Civic

2. Mattias Aivo Karik/Jaanus Hõbemägi, Toyota Yaris

3. Taavi Metsmaa/Uno Metsmaa, Honda Civic

Naised:

1. Kristiina Schneeberg, Opel Astra

2. Triinu Tammel/Karoliina Tammel, Ford Fiesta

3. Pillerin Udso, Ford Fiesta

Nõukogude autod:

1. Aivo Täpsi, VAZ 2101

2. Mikk Saaron, Lada 2107

3. Rain Laupa, VAZ 2106

Esiveolised mootoriga kuni 1900 cm3:

1. Elvis Leinberg/Estrit Aasma, Honda Civic

2. Magnus Lepp, Honda Civic

3. Sander Mihkels/Kreete Saar, Honda Civic

Tagaveolised kuni 1900 cm3:

1. Martti Hoop, Toyota MR2

2. Margus Raudsepp, BMW 316I

3. Rainer Umbleja, BMW 318

Esiveolised mootoriga 1950–3500 cm3:

1. Robert Peetson, Honda Civic

2. Palle Kõlar, Seat Ibiza

3. Steven Lätt, Honda Civic Type R 

Tagaveolised mootoriga 1950–3500 cm3:

1. Tauri Nõgu, BMW 325

2. Ranno Saar/Greete Runtel Orav, BMW 316

3. Joosep Ausmees, BMW 328

Nelikveolised:

1. Lembit Nõlvak, Toyota Yaris GR

2. Martin Vaga, Mitsubishi Lancer Evolution VIII

3. Kermo Vahejõe, Toyota Yaris GR

Sportklass mootoriga kuni 1600 cm3:

1. Albert Pärtelson/Karl Küttim, Honda Civic

2. Taavi Piipuu, BMW 116

3. Kalle Kruusma, VAZ 2105

Sportklass mootoriga üle 1600 cm3:

1. Timmo Kroonmäe/ Mario Kroonmäe, BMW E46 Compact

2. Tauri Vask/Tanel Vask, VW Golf

3. Kristjan Ojaste/Tõnu Tikerpalu, BMW 328i

Veteranid:

1. Toomas Tõnsau, BMW 318

2. Ain Lepp, Nissan Sunny

3. Kalju Kallasmaa, Citroën C4


Audru rahvasprindi korraldaja Kalle Kruusma jäi võistlusega rahule. "Eks oli ärevaid hetki, kuid need käivad võistlustega kaasas," lausus ta. "Oli siin väikeseid riivamisi vastu puid ja teelt välja sõite. Kõik kompavad piire!"

Hoolimata sellest, et vahepeal tuli vigastada saanud autosid ja juppe teelt koristada, püsiti graafikus.

Kruusma sõnutsi jäid sõitjad rajaga rahule. Korraldaja oli võistluse ajal sõidutanud Audru osavallajuhti Priit Annust, kelle arvates võiks võistlus edaspidigi seal kandis toimuda, kui kohalikele elanikele sobib. Kruusmat üllatas pealtvaatajate rohkus. "Kui esimesele ringile tulin, siis vaatasin, et püha püss, milline laulupidu," avaldas ta.

Korraldaja lubas, et kõik augud ja kahjustused likvideerivad nad kiirelt – nii nagu kokku lepitud.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles