Toomas Kivimägi Keegi on haamri varastanud (1)

Toomas Kivimägi
, Riigikogu aseesimees (Reformierakond)
Copy
Riigikogu aseesimees Toomas Kivimägi istungit juhatamas.
Riigikogu aseesimees Toomas Kivimägi istungit juhatamas. Foto: Mihkel Maripuu

Aastaring Toompeal on läinud lennates. Sõit nagu Ameerika mägedel. Alustan viimase kümnendi suurimast maksulangetusest. Maksuküüru (palgalt 34 protsenti tulumaksu „koorimine” vahemikus 1200–2100 eurot) kaotamine. Nõustun, et selle muudatusega väheneb riigi tulu umbes 400 miljonit euro võrra, ent see raha jääb inimeste kätte, riik ei pane seda oma taskusse.

Kusjuures enamik sellest rahast tuleb tarbimisse tagasi ehk elavdab majandust. Maksutuluna laekub sellest mõistagi osa, vahest nii 100 miljonit eurot. Tegime seda, mida kõik, rõhutan, kõik poliitikud nõuavad: rohkem palka politseinikele, päästjatele, õpetajatele. Keskmise palga (2064 eurot) saajale jääb selle otsusega 1308 eurot rohkem kätte.

Üks selle otsuse osi on tulumaksuvaba miinimumi tõstmine 700 euroni, mille peamine mõte on toetada väiksema sissetulekuga inimesi. Eelnevaga haakub pensionitõus: mullu 17,6 protsenti, tänavu 10,5 protsenti (keskmine pension on 774 eurot). Seega ei ole ka väiksema sissetulekuga inimesi, keda maksuküüru kaotamine ei puuduta, unustatud. Panustatud rohkemgi kui riigile praegu jõukohane ...

220 miljonit eurot Via Balticasse

Sellises mahus ja tempos pole Eesti olulisimasse maanteesse viimasel 30 aastal ligilähedaltki investeeritud. Pärnu–Uulu, üheksa kilomeetrit 2+2-teed, maksumus 34 miljonit eurot, valmib sel suvel. Sauga–Pärnu 2,6 kilomeetrit, 2+2-maantee, maksumus 13,3 miljonit eurot, valmib hilissuvel 2025. Minu lemmiklaps Libatse–Nurme 2+2-realine, 21,6 kilomeetrit, maksumus 87,5 miljonit eurot, projekteerimine ja maade omandamine käib. Ehitus on kavandatud kahe eraldi hankena. Sel suvel otsitakse ehitajat Are–Nurme lõigule (12,1 kilomeetrit). Ehitus algab viimases kvartalis, valmib 2026. Veel selle aasta lõpus minnakse ehitushankesse Libatse–Are lõiguga (9,5 kilomeetrit), valmima peab see 2027. aasta lõpus.

Tagasi üles