Traagilise õnnetuse järelkaja: varasem Audru ringraja haldaja pillub raja pihta kriitikanooli

Copy
Kuigi varasem ringraja haldaja peab rajapiirdeid liiga õhukeseks, siis tegelikult vastavad need FIA nõuetele.
Kuigi varasem ringraja haldaja peab rajapiirdeid liiga õhukeseks, siis tegelikult vastavad need FIA nõuetele. Foto: Urmas Luik

Pärnus Porsche Ringil hukkus Läti võidusõitja Juris Apinis ja traagilise õnnetuse järel kerkis päevakorda küsimus: kas kõnealune ringrada on ikka turvaline? Kriitikuid ilmus välja nii moto- kui autospordiringkonnast, kuid nüüd selgus, et ringraja ohutust kontrolliti alles tänavu aprillis.

39aastane lätlane tegi parasjagu treeningsõitu, kui kaherattalisel suurel kiirusel rajalt väja sõitis. Seejärel sattus ta muruplatsile, mis lõppes kraaviga, mille taga oli betoonsein ja rehvivirn.

Sel nädalal andis Eesti mootorrattaspordi föderatsioon (EMF) teada, et ringrajakomisjoni koosolekul analüüsiti õnnetuse infot ja jõuti järeldusele, et selle juhtumi puhul langes kokku mitu halba asjaolu: Apinis sõitis teadmata põhjustel rajalt välja ja sattus alale, mis ei ole tavapärane väljasõiduala.

Kõnealuse raja haldaja on juba alustanud ümberehitustöid, et ilmnenud ohtlik koht kõrvaldada, samuti inspekteerib ringrajakomisjon järgmise paari nädala jooksul Audru ringrada ja  teeb vajadusel muudatusettepanekud.

Varasem haldaja toob puudused esile

Aastaid autospordivõistlusi korraldanud Erki Spordi juhi Eiki Eriste väitel on ringrajal mitu ohtlikku kohta, mis turvalisuse huvides tuleks ümber teha.

Siinkohal tuleb märkida, et just Eriste oli see, kes aastatel 1995–2009 ringrada haldas. 2009. aasta sügisel korraldas toonane Audru vald ringraja suhtes enampakkumise, kus võistlesid Erki Sport ja Andres Halli juhitud A2 Racing MTÜ. Viimati nimetatu tegi parema pakkumise ja sõlmis vallaga 2010. aastal 50 aastaks hoonestusõiguslepingu.

Tagasi üles