Andrei Korobeinik Pärnu linna teerull sõitis Manija rahvast üle (2)

Andrei Korobeinik
, Pärnu linnavolikogu liige (Keskerakond)
Copy
Andrei Korobeinik.
Andrei Korobeinik. Foto: Tairo Lutter

Viimasel Pärnu linnavolikogu istungil enne suvevaheaega otsustas koalitsioon, et linn peab loobuma Manija saare ühenduse korraldamisest ja delegeerima selle välisele teenusepakkujale. 

Manija saare ühendust korraldas aastakümneid Tõstamaa vald, pärast haldusreformi jäi see kohustus Pärnu linnale. Haldusreformi ajal olid Audru, Tõstamaa, Paikuse ja loomulikult Manija saare elanikudki põhjendatult mures: kas suure Pärnu linna koosseisus arvestatakse küllaldaselt nende vajadustega ja  nad saavad endale tähtsates asjades sõna sekka öelda?

Maandamaks riske, oli loodud kolm osavallakogu ja väikesaartele on eraldi väikesaarte seadus, mis nõuab, et teatud omavalitsuse otsused peavad saama kooskõlastuse saarlastelt.

Manija saare elanikud ei olnud absoluutselt huvitatud, et nende kodusaare ja mandri vahel hakkas ühendust pidama tundmatu firma. Pärnu linnavalitsuse plaani järgi muutuks teenus praegusega võrreldes märksa kallimaks. Jah, neid teenindaval hõljukil on tõepoolest teatud eripärad, kuid seni oldi teenusega rahul.

Muutuste vajadus ei olnud saarerahvale arusaadav, nii hääletas Tõstamaa volikogu kaks korda linnavalitsuse ettepaneku vastu, samuti kasutasid Manija elanikud väikesaarte seaduses sätestatud võimaluse ära ega andnud ettepaneku suhtes kooskõlastust.

Paraku otsustas Pärnu linnavalitsus enda plaaniga edasi liikuda ja  Reformierakonna, Isamaa ja valimisliidu koalitsioon eiras saarlaste ja Tõstamaa esindajate arvamust. Nende häältega võeti muudatus volikogus vastu.

Osa probleemist seisneb kindlasti kommunikatsioonis, teisisõnu: Pärnu koalitsioonipoliitikute arrogantsuses. Enda plaani ei suvatsenud nad saarlastele tutvustada, Manija esindajat ei kutsutud volikogu majanduskomisjoni, kus toimus sisuline arutelu. Jah, Manijal elab alla 0,1 protsendi Pärnu linna rahvastikust, kuid väikesaarte seadus on mõeldud just selleks, et munitsipaalpoliitikud arvestasid otsuste tegemisel kogukondade arvamusega. Selle seaduse 5. paragrahv ütleb muu hulgas, et väikesaare üldkogu pädevuses on kooskõlastuse andmine transpordiühenduse arendamisele mandriga. Et kooskõlastust saada, peab enda plaani väga veenvalt kogukonnale selgitama. Manija saare üldkogu seekord kooskõlastust ei andnud.

Seadusesätete kõrval tasub meelde tuletada, et Romek Kosenkranius oli linnapea ka haldusreformi ajal, kui lubas osavaldadele, et suur linn neist üle ei sõida. Isamaa omakorda tegi haldusreformi ajal aktiivse osavaldade identiteedi säilitamise kampaania. Nüüd ei leidnud Isamaa esindajad endas isegi julgust volikogu saalist hääletamise ajal lahkuda, vastu hääle andmisest rääkimata.

Tõstamaa osavalla juht Toomas Rõhu oli aastaid samanimelise valla juht ja pääses Pärnu volikokku eeskätt Tõstamaa inimeste häältega, kuid Manija elanike kaitseks ei teinud ta ühtegi liigutust. Mandri ja saare vahelise laevaühenduse saatuse üle peab muret tundma.

Tagasi üles