Ärev päästeoperatsioon, kus peaosa täitsid herilane ja varjatud elupäästja

Annika Auväärt
, ajakirjanik
Copy
Loos kirjeldatud päästesündmus ja selle lahendamine ilmestab hästi häirekeskuse töötaja Maret Kommeri oskuslikkust. Pühendumusega tehtud töö eest pälvis ta Elupäästja III klassi medali. 
Loos kirjeldatud päästesündmus ja selle lahendamine ilmestab hästi häirekeskuse töötaja Maret Kommeri oskuslikkust. Pühendumusega tehtud töö eest pälvis ta Elupäästja III klassi medali. Foto: Mailiis Ollino

Ei ole harvad juhud, kus numbril 112 tuleb kõne palvega saata abi ühel jalal seisvale kurele või kiirabibrigaad appi puuki eemaldama. Kuid iga päev satub sekka neidki kõnesid, kus häirekeskuse töötaja on helistaja ainuke ja viimane õlekõrs. Ühe sellise võttis möödunud aasta juuliõhtul vastu hiljuti Elupäästja medaliga pärjatud sintlane Maret Kommer.

Häirekeskusesse tuli eCall mehelt, kes oli herilaselt nõelata saanud ja kelle tervislik seisund muutus autosõidu ajal ülikriitiliseks. Autos oli mees üksinda. Viimases hädas jõudis ta vajutada masina hädaabinuppu. Selline automaatne hädakutsesüsteem peab 2018. aastast olema kõigil Euroopas müügile tulevatel uutel autodel.

Verbaalne side abivajajaga katkes juba esimesel minutil. Kommer kuulis vaid väga rasket, katkendlikku ja kõõksuvat hingamist.

Tagasi üles