Projekt, mis tundub raha raiskamisena (6)

Copy
Läinud aastal rajas Pärnu linn keskranna lähedale 12 000 eurot maksnud rattaparkla, kuhu saab jalgratast lukustada vaid esirattast. Kuigi linn ise nõuab uusarendustelt, et rajatavate rattaparklate puhul peab saama rattaid kinnitada raamist. Raamist kinnitamist eelistavad ka jalgratturid, sest see on vargakindlam ega lõhu ratast.
Läinud aastal rajas Pärnu linn keskranna lähedale 12 000 eurot maksnud rattaparkla, kuhu saab jalgratast lukustada vaid esirattast. Kuigi linn ise nõuab uusarendustelt, et rajatavate rattaparklate puhul peab saama rattaid kinnitada raamist. Raamist kinnitamist eelistavad ka jalgratturid, sest see on vargakindlam ega lõhu ratast. Foto: Urmas Luik

Pärnu linn hakkab otsima viise, kuidas muuta kodanike liikumiskäitumist. Kahtlen sellise projekti tulemuslikkuses, sest siiani pole kõrvaldatud ilmselgeid takistusi, mis sunnivad inimesi jalgrattaga sõitmise või jala käimise asemel autorooli.

Järgneb nimekiri takistustest, mis panevad kondimootori asemel autot eelistama.

1. Kõnniteede hooldus. Rattasõit ja ka jalgsi liikumine kipub olema hooajaline, sest talvel on nii kergliiklus- kui kõnniteed poolenisti lumevallist hõivatud ja teine pool halvasti hooldatud. Talvel on olud kergteedel nii halvad, et inimene eelistab isegi lühikese maa läbimiseks autot. Ühtlasi kaob liikumisharjumus.

Tagasi üles