Juhtkiri: Nad lendavad siiski

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu Postimees.
Pärnu Postimees. Foto: PP

Lootus, et Pärnu õhuvärav ükskord ometi lennutiivul tulijaile külalislahkelt avaneb, ei kustu. Lennuliikluse vallast ongi viimasest ajast kaks head uudist. Kõigepealt muidugi see, et Pärnu lennujaama omanik AS Tallinna Lennujaam on valmis taotlema Euroopa Liidu fondidest kümme miljonit eurot, et Pärnuga võiks olla senisest tihedam lennuühendus.

Teiseks on kangekaelsed õhuteerajajad soomlased, kes on aru saanud, et tellimuslendudel Pärnusse on jumet. Soome reisifirma Matkavekka tšarterlennud Eesti suvepealinna täitsid ilmselt oma eesmärgi, sest kahjumliku ettevõtmisega poleks mõtet tegelda.

Pärnu Postimees loodab, et kevadised kuus tellimuslendu kuuest Soome linnast Pärnusse ei jää ainsateks. Sellises äris võidavad kõik pooled.

Reisifirma toob inimesed Pärnusse ja teenib oma tulu, kohapeal saavad kasu hotellid ja spaad ning toitlustusasutused. Laiemas mõttes reklaamib selline turism Pärnut kaugemal Soomes, kust Läänemere äärde tulemiseks on aja kokkuhoiu mõttes otstarbekam lennata.

Lennufirma Flybe 68kohaline lennuk sobib sellisteks tellimuslendudeks täiesti. Kui soomlased on leidnud Pärnusse jõudmiseks kiire ja mugava viisi, võiks järgmisena vaadata rootslaste poole.

Tundub, et Läänemere vastaskalda kompimiseks ei aita osalemisest messidel ja reklaami levitamisest. Vaja on Matkavekka-sugust reisifirmat, mis tuletaks rootslastele meelde, et nad on lastekirjandusest tuntud kui lennualdis rahvas.

Pensionil omavalitsusametnik Janne Boman Stockholmi lähistelt on lubanud sel aastal tuua Pärnusse viis bussitäit Rootsi seeniore. Miks ei võiks sealgi mõelda, et kiire lennureis üle mere aitab säästa aega, ei väsita ja päästab loksumisest nii merel kui maal?

Märksõnad

Tagasi üles