Sügisulg ootab novembri nädalavahetustel andekaile lauljaile kaasa elama

Copy
Leidub neidki julgeid, kes laulmise kõrval mängivad mõnd instrumenti. Aura Ingel Aron mängis lauldes harfi ja teda saatis kaks flööti.
Leidub neidki julgeid, kes laulmise kõrval mängivad mõnd instrumenti. Aura Ingel Aron mängis lauldes harfi ja teda saatis kaks flööti. Foto: Erakogu
  • Sügisulg ongi ainulaadne, see on Eesti suurim piirkondlik lauluvõistlus.

Pärnu linna ja maakonna suurim noorte solistide konkurss Sügisulg hakkab jõudma finaalkontsertideni, Rääma koolis eelvoorus püüdles sinna 193 laululast.

“Linna laulustuudiotes käiakse tundides kaugemaltki, mistõttu me ei saa enam öelda, kui palju lapsi osales eelvoorudes Pärnu linnast ja kui palju ülejäänud maakonnast. Valdavalt linnast, aga oli nii Tõstamaalt, Vändrast, Pärnu-Jaagupist kui Paikuselt ja Sindist. Teatud vanuserühmades on väga suur konkurents, näiteks 11–13aastaste eelvoorus osales 32 solisti, B-kategoorias on osalejaid alati rohkem kui A-kategoorias ja viis pääseb edasi,” tõi korraldaja Helen Erastus näite.

Teeb rõõmu, et stabiilselt on meie lauljad heal tasemel. Hästi palju lauldakse seda, mis parajasti on popp, näiteks Ott Leplandi ja Alika laule, samal ajal kui vanemad lapsed esitavad rohkem ingliskeelseid laule, nooremad lapsed Airi Liiva ja Piret Laikre laule. Hea meel on tõdeda, et au sees on Eesti autorid nagu Tõnis Mägi, Heini Vaikmaa, Mari Jürjens, aga ka Arne Oit ja Uno Naissoo, Olav Ehala, Rein Rannap.

Korraldaja sõnutsi on kõige olulisemad just eelvoorud, kus saavad osaleda kõik registreerunud laululapsed. See on neile kasvamise koht, nad saavad esineda ja näevad seal ühtlasi eakaaslastest lauljaid. Võrdlevad, mida mujal tehakse, ja see on hea võimalus panna kõrva taha, kuidas lavale minna ja seal olla. Paljudes maakondades seda ei ole, Sügisulg ongi ainulaadne. See on Eesti suurim piirkondlik lauluvõistlus.

Valdavalt minnakse kindlamat teed, lauldes klaveri või fono saatel, kuid leidub neidki julgeid, kes laulmise kõrval mängivad mõnd instrumenti. Näiteks Aura Ingel Aron, kes mängis lauldes harfi ja keda saatis kaks flööti. Vähemaks on jäänud oma bändidega välja tulnud noori, mistap polnud tänavu vaja kohale tarida trummikomplekti.

Erastus tõdes, et see on solistile üks raskemaid olukordi, kui ta peab jagama oma tähelepanu pillimängu ja laulmise vahel. Omanäoline etteaste annab kindlasti punkte juurde, samal ajal võib see teha oma keerukusega karuteene finalistide hulka pääsemisel, sest laul võib jääda tagaplaanile, aga Sügisulul hinnatakse laulmist. “Konkurss on selles mõttes hea, et tekitab tahet end arendada. Elus ei ole aga määrav see, mitmenda koha saad, vaid see, kes sa muusikuna oled, kuidas sa kõnetad ennast ja teisi. Superstaari-saates osalenud Karl-Erik Taukar on väga hea näide,” lausus Erastus.

Sügisulu finaalkontsertidel 17. ja 24. novembril Endla teatris avaneb noortel lauljatel harukordne võimalus üles astuda väga kõrgetasemelise bändiga. “See ongi meie ülesanne: anda selliseid elamusi lastele. Ja lapsed laulavad väga hästi,” kutsus korraldaja toredale sündmusele peredega kuulama ja kaasa elama.

Märksõnad

Tagasi üles