Silvia Paluoja Unelmate rong kaotab rööpmepaari (2)

Copy
Rail Baltica Pärnu reisiterminal rajatakse arhitektuurikonkursi võitnud arhitektuuribüroo Pluss ideekavandi "Water Strider" järgi.
Rail Baltica Pärnu reisiterminal rajatakse arhitektuurikonkursi võitnud arhitektuuribüroo Pluss ideekavandi "Water Strider" järgi. Foto: Arhitektuuribüroo Pluss

Unistada võib suurelt. Prominentidel on teatavasti taskus pilet sõiduks Tallinnast Varssavisse Rail Balticu (RB) kiirrongiga 8. detsembriks 2030. Samal kuupäeval võivad eelajaloolised Tallinna–Pärnu laiarööpmelise rongi kasutajad tähistada 12 aasta möödumist leinaküünaldega valgustatud õhtust, mil viimane rong Lellest edasi kihutas. Järgmisest päevast, 9. detsembrist 2018 asendas raudruuna bussiliin Pärnust Raplani ja kohe pidi tulema meid Euroopasse viiv moodne Balti raudtee.

Buss ei korva raudteeäärsete piirkondade hävingut, mille tõi kaasa ligemale 70kilomeetrise Lelle–Pärnu lõigu remondiks vajalike miljonite suunamine Pärnu lennujaama renoveerimise alustamiseks, nagu tollased Pärnumaa juhtpoliitikud siinsete juurtega majandusministri otsustamist suunasid.

Kuigi levinud ütlemise järgi torgatakse vana asja meeldetuletajal silm peast, vaatan ajas veel tahapoole. Kolme Balti riiki läbiv Euroopa rööpavahestandardiga raudtee pidi ehitatama 2016. aastaks. Seejärel kõneldi Brüsselis aastast 2020, siis tuli jutuks 2024, 2026 ... Hinnangulise päevase reisijate arvus ja kaubatonnides kahtlejad löödi risti. Planeeringute tutvustamisele on kulunud lugematu arv tunde, kaherööpmelise joonsirge teekoridori kõrvale jäävate talude omanikud on kaotanud une. Uksele koputab aasta 2025 ja selget vastust küsimusele “millal?” ei anna isegi oraaklid.

Tagasi üles