31. hooaja kujundamisel on PLO lähtunud printsiibist “igaühele midagi meeldejäävat”.
Pärnu linnaorkestri (PLO) 21. novembri kontserdil Pärnu kontserdimajas kõlab Grammy nominatsiooniga jazz-pianisti ja helilooja Kristjan Randalu looming autori enda esituses.
20. tegevusaastat tähistava MTÜ Eesti Jazzliidu juhatuse esimehe Kirke Karja sõnutsi on koostöö PLOga liidule esmakordne, kontsert toob kuulajateni ainulaadse sümbioosi klassikalisest ja džässmuusikast, pakkudes midagi erilist nii džässisõpradele kui klassikalise muusika austajatele.
31. hooaja kujundamisel on PLO lähtunud printsiibist “igaühele midagi meeldejäävat”. Ajatu klassika austaja, džässi- ja popisõber, vokaalmuusika nautija või harva kontserdimajja sattuja – kõik on oodatud orkestriga elava muusika rõõmu jagama.
“Praegu oleme keset tööprotsessi ja minu kogemus professionaalse orkestriga on olnud alati, et aina paremaks läheb ja parim versioon kõlab kontserdil. Selles mõttes on see väga meeldiv koostöö ja mulle esimene kord,” rääkis Randalu. “Kindlasti on igal kontserdipaigal oma õhkkond ja mis seekord mulle palju juurde annab: Pärnu kontserdimajal on uus klaver. See muudab väga palju, sest ma sõltun pillist, mis kohapeal on. Suurepärane, et on õnnestunud siinset pilliparki uuendada.”
Kõigis teostes soleerib Randalu klaveril koos orkestriga. “Pärnu linnaorkestriga esitusele tulev kava koosneb minu enda loomingust, aga ka varem “Entel-tenteli” laulude põhjal kirjutatud töötlustest, siin on Eesti inimestele äratundmise momentki. See oligi motivatsioon: lapsepõlve tagasi minna ja neid lugusid kasutada,” avas Randalu eesootavat.
Kuigi orkestri partiid ja teoste algversioonid on noodipildis detailselt kirjas, on pianist iseendale solistina teadlikult vaba ruumi jätnud. Ühest küljest kadentsidena, teisalt orkestriga soleerides, kus muusika sünnib hetkes. Seega on iga muusikaline kohtumine jälle uus kogemus, nagu märgib muusik.
Ühe esitusele tuleva teose “Inner Asylum” ehk “Sisemine turvapaik” kirjutamisel andis Randalule mõtteainet 1988. aasta, mil ta sõitis lapsena pianistidest perega (Lääne-)Saksamaale kahenädalasele reisile, mis formaalselt kestab tänini, kuna päädis asüüliga, mis tagas neile sisemise turvapaiga ja (muusikalise) tegutsemise.
Saksamaal jätkas Randalu muusikaõpinguid Karlsruhes ja Kölnis ning lõpetas magistrikraadiga Stuttgardi muusikaülikooli. Edasised muusikaõpingud Londoni kuninglikus muusikaakadeemias ja Manhattani muusikakoolis viisid ta teiste seas kokku hinnatud õppejõudude John Taylori, Django Batesi ja Kenny Barroniga. Randalu on teinud muu hulgas koostööd uudimängija Dhafer Youssefi, trummar Ari Hoenigi ja trompetist Nils-Petter Molværiga, kitarristide Nguyên Lê ja Gilad Hekselmani ja bassist Christian McBride’iga.
Kahasse kitarrist Ben Monderi ja trummar Markku Ounaskariga ilmunud album “Absence“ (2018) tähistas Randalu debüüti maineka plaadifirma ECM artistina. Ühendkuningriigi plaadifirmas Whirlwind Recordings koos New Wind Jazz Orchestraga 2022. aastal välja antud album “Sisu” pälvis mullu Eesti Muusika Auhindadel aasta jazz-albumi tiitli. Muusikuteekonnal on Randalu pälvinud nii Grammy nominatsiooni kui kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali aastapreemia.
Heliloojana nimetab Randalu oma mentoritena Erkki-Sven Tüüri ja Tõnu Kõrvitsat, kellega teda ühendab tähelepanelik lähenemine vormile ja harmoonilisele struktuurile. Klassikalises muusikaski on talle omane esituse täpsus ja väljendusrikkus, mis on viinud ta kokku dirigentide Kristjan Järvi ja Dennis Russell Daviese, Londoni sümfoonia- ja Tallinna kammerorkestriga.