Sessioon algab grupi reeglite ja konfidentsiaalsuse kokkulepete sõlmimisega, et tagada usaldusväärne keskkond. Seejärel tutvustab tööjuhtumi omanik/esitaja probleemi, mida ülejäänud liikmete abiga hakatakse coaching’u-küsimustega avama. Sessioon lõpeb sellega, et esmalt pakub lahendusi juhtumi omanik/esitaja, järgnevad tegevuskava koostamine ja kokkuvõtted õpitu kohta. See aitab organisatsioonil ja töötajatel areneda ning edukamalt toime tulla pidevate muudatustega meie ümber.
Tulemuslik nii asutusele kui töötajale
Organisatsioonis loob grupi-coaching keskkonna, mis soodustab grupiliikmete omavahelist koostööd ja teadmiste jagamist. Arutelud ja sessioonid suurendavad tegutsemisjulgust, enesekindlust ja loovust, mis aitavad asutuse eesmärke saavutada. Samuti parandab see meetod töötajate kaasatust juhtimisse ja tõstab motivatsiooni, sest töötajate arengusse panustatakse ja nende arvamust peetakse oluliseks. Seda illustreerib ühe osaleja arvamus:
”Meil olid suured probleemid, mis taandusid omavahelisele suhtlusele. Iga sessiooni lõpuks jõudsime aga lahenduseni, see andis lootust, et igat probleemi on võimalik
Juhid märgivad, et grupi-coaching on paljude muude arendamise meetoditega võrreldes aja- ja kulutõhus. Organisatsioon saab oma ressursse kokkuhoidlikult kasutada, sest sessioonil osaleb korraga viis kuni kaheksa töötajat ning keskmiselt kestavad
sessioonid kuni kaks tundi.
Oskused ja omadused, mida arendada
Kuigi oskusi ja omadusi, mida grupi-coaching’uga arendada saab, on hulgi, tuuakse tihtilugu esile just probleemide lahendamine, teineteise kuulamine, koostöö, loova mõtlemise, eneseteadlikkuse ja -kindluse, avatuse ja empaatia areng.