Saada vihje

Uue tiimiga liitunud Talviku hüppab võimsama tsikli selga

Copy
Jörgen-Matthias Talviku sihib Eesti meistritiitlit ja Saksamaa tšempionaadil kohta esikaheksas.
Jörgen-Matthias Talviku sihib Eesti meistritiitlit ja Saksamaa tšempionaadil kohta esikaheksas. Foto: Karli Saul

Perspektiivikas krossisõitja Jörgen-Matthias Talviku sõlmis algavaks hooajaks lepingu uue Eesti tiimi Triumph Aqva Racinguga, kus 22aastane pärnakas hakkab taltsutama 450kuubikulist kaherattalist.

Mullu USAsse kolinud, ent sealse hooaja viirushaiguse tõttu pooleli jätnud Talviku keskendub tänavu taas Euroopa võistlustele. Ta kolib MX2-klassist aste kõrgemale ehk suvepealinlase istumise all saab olema Triumph TF 450-RC.

Fookus seatakse kõrge tasemega Saksmaa meistrivõistlustele ehk plaan on kaasa teha kogu ADAC MX Mastersi sari. Sinna kõrvale üle pika aja Eesti meistrivõistlused ja võimalusel valitud MM-etapid.

Pärnu motoklubi kasvandik tundis uue võistkonnaga liitumise üle heameelt, sest Triumphil on suured ambitsioonid.

"Olen viimastel aastatel väga palju reisinud, pidanud kohanema uute tingimustega ja seetõttu on talvine ettevalmistus jäänud alati puudulikuks. Praegune aasta lõpp on ideaalne aeg füüsiliseks ettevalmistuseks ja korraliku põhja ladumiseks, et keha oleks pikaks hooajaks valmis," rääkis Talviku, kes plaanib jaanuaris minna Hispaania laagrisse ja koguda enne aprilli lõpus algavat Saksa tšempionaati sõidutunde rahvusvahelistel Euroopa mõõduvõttudel.

Jörgen-Matthias Talviku kihutas mullu Ameerikas, ent jättis hooaja viirushaiguse tõttu pooleli.
Jörgen-Matthias Talviku kihutas mullu Ameerikas, ent jättis hooaja viirushaiguse tõttu pooleli. Foto: Jörgen-Matthias Talviku/Facebook

22aastane suvepealinlane ei salanudki, et tegelikult oli tema peamine eesmärk jätkata karjääri USAs. Paraku häid võimalusi ei tekkinud.

"Ühe hooajaga on väga keeruline Ameerikas edu saavutada, sest Euroopast kogemuseta minnes võtab superkrossiga harjumine ikkagi kõvasti aega. Kahjuks Eestist oma eelarve ja võimaluste piires mõistlikku varianti just superkrossi idasarja ei leidnud. Pärast neljakuist võistluspausi polnud lühikese ettevalmistuse pealt mõistlik minna ka läänesarja," arutles Talviku, kel tekkis paar varianti MM-sarja MX2-klassiski, ent mitte midagi säravat.

Seetõttu otsustas ta aasta enne MX2-klassi vanusepiiri kättejõudmist teha sammu kõrgemale. "Alustada puhtalt lehelt uues klassis uue mootorrattaga, et õige vorm taas üles leida. Õnneks Triumph just sellist võimalust mulle pakkuski ja olen neile väga tänulik," tunnistas Talviku.

Seni on motosportlane harjutanud Triumph TF 250-X tsikliga ja kogetu on teda üllatanud. "Tunnen end Triumphi seljas megahästi. Nende 250 on originaalis juba üllatavalt hea – alumiiniumraam on juhitavuse ja keeramise poolest ülimugav. Võrreldes teiste tsiklitega, millega olen viimasel ajal sõitnud, on Triumph 250 alguse jõu poolest teistest üle ja mul on seda lihtsam pöördes hoida, eriti liivastel radadel," rääkis Talviku, kes saab 450kuubikulise tsikli kätte aasta alguses.

Pärnaka peamine eesmärk on teha korralik talvine ettevalmistus ja kohaneda uue sõiduriistaga. ADACi sarjas on sihiks võetud hooaja kokkuvõttes koht esikaheksas ja Eesti meistrivõistlustel MX Openi klassi tiitel. Seejuures ka kuulus Pärnu Kuninga tiitel, mis on lapsest saati tema üks unistusi olnud.

Triumph Aqva Racingu tiimi mänedžer Stefan Jakubini lõi käed Jörgen-Matthias Talvikuga (paremal).
Triumph Aqva Racingu tiimi mänedžer Stefan Jakubini lõi käed Jörgen-Matthias Talvikuga (paremal). Foto: Team 101%

Triumphi tiimi mänedžeri Stefan Jakubini sõnutsi on neil hea meel, et nii kõva sõidumees nagu Talviku just nendega liitus.

"Tahame teha kohe tiimi esimesel täisaastal tugeva alguse. Plaanis on sõita kõik ADACi etapid, et nii tiimi kui meie sõitjaid näidata. Tahame sellega luua uusi võimalusi tulevikuks, tekitada koostöövõimalusi ning avada Eesti sportlastele uksi, et end maailma tasemel tõestada. See on alles algus ja meie sihid on kõrged," kinnitas eestvedaja.

Mullu käidi välismaal, kus saadi selgelt aru suurest tasemevahest. "Mitte seepärast, et meil poleks andekaid sõitjaid, vaid siinsed võimalused ei lase rahvusvaheliseks tasemeks sõitjaid ette valmistada. Sellest saigi alguse soov luua oma tiim, et aidata Eesti sõitjaid, aga ka viia kogu Eesti motokross uuele tasemele," rääkis Jakubini.

Tagasi üles