Saada vihje

Turvalise sõidu A ja O – see on Alkoholivaba Originaal. 60% autojuhtidest pole viimase viie aasta jooksul oma liiklusteadmisi värskendanud

Copy
Kokku 75% inimestest peab oluliseks liiklusalaste reeglite regulaarset meeldetuletamist ning eelistaks seda teha liiklusteste lahendades.
Kokku 75% inimestest peab oluliseks liiklusalaste reeglite regulaarset meeldetuletamist ning eelistaks seda teha liiklusteste lahendades. Foto: iStock

Värskest uuringufirma Norstat poolt läbi viidud ja Saku Õlletehase poolt tellitud küsitlusest selgub, et kuus autojuhti kümnest ei ole viimase viie aasta jooksul oma liiklusteadmisi värskendanud, samas peab enamik inimesi liiklusreeglite regulaarset meeldetuletamist vajalikuks – kolmveerandi arvates tuleks seda teha vähemalt korra viie aasta jooksul.

„Pea kaks kolmandikku autojuhtidest, kel on juhiluba olnud enam kui viis aastat, tõdeb, et pole vähemalt viie aasta jooksul oma teadmisi liiklusreeglite osas värskendanud,“ kommenteeris küsitlustulemusi liiklusekspert ja OÜ Autosõit juhatuse liige Indrek Madar. „Ligi veerand märkis, et värskendab mälu vähemalt korra aastas ning pea viiendik on seda teinud vähemalt korra viimase kolme aasta jooksul.“

Mõnevõrra on kõrgem meeste osakaal, kes liiklusreegleid vähemalt korra kolme aasta jooksul või sagedamini meelde tuletab – kokku 46%. Naiste puhul oli sama näitaja 40%, selgub novembris Norstati poolt läbi viidud Saku Õlletehase tellitud küsitlusest.

75% küsitletutest peab oluliseks oma liiklusalaste teadmiste täiendamist

Uuringus küsiti igapäevases liikluses nii autojuhtide kui ka näiteks jalgratturite või jalakäijatena osalevatelt inimestelt ka seda, kas nad peavad vajalikuks liiklusreeglite regulaarset meeldetuletamist ja teadmiste täiendamist.

„Kokku pooled juhid on veendunud, et mäluvärskendus on vajalik kas korra aastas või vähemalt korra kolme aasta jooksul,“ lausus Indrek Madar. „Omakorda 26% vastas, et seda võiks teha korra viie aasta jooksul – kokku seega 75% inimestest peab oluliseks mäluvärskendamist ja teadmiste täiendamist.“

Uuringu tellinud Saku Õlletehase juhatuse liikme Jaan Härmsi sõnul on ettevõtte üks kestlikkuse strateegia eesmärkidest tööohutus – iga töötaja peab tööle ja töölt koju jõudma turvaliselt ja tervena ning seda mitte ainult tehases või laoruumides töötades, vaid kõigi töötajatega nende töö ajal.

„Kuna statistika näitab, et kõige enam juhtub meie töötajatega õnnetusi just liikluses liigeldes, oleme seadnud ohutu liikluskäitumise üheks prioriteediks. Seetõttu pakume Saku Õlletehases oma töötajatele, kes läbivad tööautodega kokku üle 1,5 miljoni kilomeetri aastas, regulaarselt võimalust liiklusreegleid ja ohutu liiklemise põhimõtteid meelde tuletada,“ selgitas Jaan Härms.

„Liigeldes lähtume me paljuski kunagi õpitust ja juurdunud harjumustest. Meie kogemus töötajate koolitamisel näitab, et liiklusreeglite meelde tuletamine ja nende lahtimõtestamine parandab iga juhi liikluskäitumist. Seega kui piisavalt suur hulk autojuhte oma teadmisi regulaarsemalt värskendaks, paraneks kindlasti ka meie üldine liikluspilt,“ lisas Härms.

Soov teadmisi värskendada vabalt lahendatavate liiklustestide kaudu

Inimestelt uuriti lisaks, millisel moel oleks kõige mugavam liiklusreeglitega tutvuda. Lõviosa on veendunud, et kõige parem oleks lahendada liiklusteste.

„Kõigist inimestest, kellel on juhiluba, sooviks 77% lahendada liiklusteste koos õigeid vastuseid lahti seletavate kommentaaridega. Ligi kümnendik eelistaks lugeda liiklusseadust ning õnneks vaid 9% ütles, et neil pole huvi liiklusreegleid õppida,“ rääkis Madar.

Keskmisest kõrgemgi – 86% – huvi liiklusteste lahendada on nooremate ehk 18–29-aastaste inimeste seas.

Sama küsitluse raames vastas ligikaudu 70% inimestest, et transpordiamet võiks teooriaeksamil kasutatavad küsimused avalikuks ja tasuta kättesaadavaks teha.

„Liiklejad – nii autojuhid kui ka kõik teised – selgelt soovivad neid küsimusi lahendada. Sestap kutsun küll ministeeriumi ja transpordiametit üles tegema eksamiküsimused avalikuks, et inimesed saaksid mugavalt ja riigi vaatest kuluefektiivselt ise paremasse liikluskäitumisesse panustada,“ lisas Indrek Madar.

Uuringufirma Norstat küsitles Saku Õlletehase tellimusel tänavu 15.-21. novembrini kokku 1000 Eesti inimest vanuses 15-74. ​

Saku Õlletehase panus liiklusohutuse parendamisse

Kõik uued töötajad, kes Saku Õlletehase kollektiiviga liituvad ja tööautot kasutama hakkavad, läbivad kolme kuu jooksul alates tööle asumisest praktilise liiklusalase koolituse.

Kõik teised tööautot kasutavad Saku Õlletehase töötajad läbivad kahel korral aastal teooriakoolituse ning iga nelja aasta tagant korratakse ka praktilist sõidukoolitust. Näiteks käesoleval aastal pöörati koolitustel tähelepanu üldistele ohutusreeglitele ja erinevate ohtude tajumisele.

Kõik Saku Õlletehase tööautod – keskkonnasäästlikud Toyota hübriidautod – on varustatud alkolukuga. See tähendab, et ükski töötaja ei sõitu alustada ilma alkomeetrisse puhumata.

Kõik Saku Õlletehase tööautod on varustatud alkolukuga. See tähendab, et ükski töötaja ei sõitu alustada ilma alkomeetrisse puhumata.
Kõik Saku Õlletehase tööautod on varustatud alkolukuga. See tähendab, et ükski töötaja ei sõitu alustada ilma alkomeetrisse puhumata. Foto: Saku Õlletehas
Copy
Tagasi üles