eTwinning – uus tõhusam viis keele õppimiseks

, eTwinningu mentor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: logo

Tiigrihüppe Sihtasutuse koordineeritav eTwinning annab tundidele lisaväärtuse, motiveerib võõrkeeleõpet ja lisab koolielule rahvusvahelise mõõtme.

eTwinningu eelis seisneb selles, et selle meetodi puhul kasutatakse inglise keelt tegelikus suhtluses.

Juba sügisest liitusime Surju põhikooli 7. klassi aktiivsete õpilaste Kadri Ojaste, Krista Tammese ja Alex Tähemaa eestvedamisel projektiga „Kuidas teismelised kasutavad oma vaba aega?“.Nüüdseks osalevad projektis kõik 7. ning 8. klassi õpilased.

Projekti eesmärk on anda võimalus õpilastele rääkida ja kirjutada neid huvitavatel teemadel, näidata neile, milles on nad sarnased ja milles erinevad oma eakaaslastest teistes Euroopa riikides. Õpilased on täitnud küsimustikke, mille tulemusena on valminud diagrammid õpilaste vaba aja eelistuste kohta. Projekti algatajad on õpetajad Saksamaalt ja Poolast, liitunud on Kreeka, Portugal, Hispaania ja Eestist Surju põhikool.

Analüüs annab põhjaliku ülevaate teismeliste tegevustest, nimetagem neist mõni: passiivsetest tegevustest eelistatakse kõikides riikides muusika kuulamist ja televiisori vaatamist (60%). Ainult 10% vastanutest meeldib lugeda raamatuid. 30% noortest eelistab mängida arvutimänge, 55%-le meeldib internetiavarustes surfata – seega noortel on enamasti samasugused eelistused, olenemata elukohast.

Vabal ajal aidatakse ka vanemaid kodustes töödes. (90% küsitletuist peavad vanemaid aitama). Kõige rohkem aidatakse koristamisel. 35% aitab toidu valmistamisel, 20% aitab vanemaid sisseostude tegemisel, nooremate õdede-vendade hoidmisel, prügi välja viimisel ja aiatöödel.

Osalejad ei saa mitte ainult teadmisi teiste riikide elanike eluviiside ja harjumuste kohta, vaid projekti käigus on võimalik sõlmida ka sõprussidemeid.

eTwinning hõlmab eri kultuuride mõistmist, arendades samal ajal osalejate infotehnoloogilisi oskusi. Praeguses etapis tuleb õpilastel valida aga uurimisteema, näiteks Kreeka jalgpall, saksa helilooja, Portugali köök, Poola pealinn vms. Tööprotsess näeb ette uurimist koos kahe riigi õpilasega ning ühistööna laetakse see üles. Surju koolist on selle ülesandega lõpusirgel Vahur Kukk 8. klassist. Tema uurimisteema on kreeka kirjandus, Eke Tomingalt aga ootavad partnerid uurimust poola sportlaste kohta.

Teemade ampluaa on lai, nii et igaüks peaks leidma endale meelepärase. Uurimus ei arenda mitte ainult keeleoskust, vaid ka õpilaste loovust.

Projektis osalemine võimaldab heita pilku endasse ja asetada rõhk iseenda tundmaõppimisele, olgu selleks oma hobide kirjeldamine või perekonna, kodukoha, lemmikloomade vms tutvustamine.

Projekt peaks lõppema filmimisega teismelise tüüpilisest koolipäevast.

Siv Grete Stamnes Norrast: „eTwinningu kasutamine õppetöös loob tihedamad seosed. See hõlmab nii teiste inimeste ja kultuuride mõistmist kui ka digitaalseid oskusi ning juhtimise ja õpetamise rolli mõistmist. See puudutab tehnoloogiat ja pedagoogilist pädevust, samuti valmisolekut ja oskust muutustega kohaneda.“
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles