Saada vihje

Karmen Koppel Mida koolide pingeritta seadmine annab? (1)

Karmen Koppel.
Karmen Koppel. Foto: Erakogu

Igal aastal algab kevad samamoodi: üha pikenevasse päeva lisandub päikesesoojust ja tagasi jõuavad rändlinnud. Omamoodi kevadekuulutajaks võib aga lugeda ka ajakirjanduses ilmuvaid koolide edetabeleid. Üks selline ilmus äsja Postimehes. Kuid mida ja kellele selliste pingeridade koostamine üldse annab?

Mida individuaalsem ühiskond, seda enam rajaneb kõik teisest parem olemisel. Naabrist parem olemine muutub omaette eesmärgiks. Ega kool kui ühiskonna väike mudel jää sellisest vaatest puutumata. Pidev võrdlus teistega paneb õpilast määratlema nii iseenda väärtust kui potentsiaali edasises elus toime tulla.

Ometi teame, et elu on muutumises, iseäranis kui räägime alles kujunevast inimesest. Ka siinkirjutaja on esmalt õppinud kaheksa aastat muusikat süvaklassis, siis liikunud edasi matemaatika-füüsikaklassi, misjärel tegi valiku hoopis arstiteadust õppida. Elu aga on ette toonud üksjagu suure vajaduse tegelda hariduselus toimuva mõtestamise ja suunamisega.

Tagasi üles