Saada vihje

Piret Torm-Mirontšik Mis kasu toob koolide kvaliteedihindamine? Pärnu haridustemplid proovisid järele

Piret Torm-Mirontšik.
Piret Torm-Mirontšik. Foto: Erakogu

Mullu veebruaris algas Eesti hariduse kvaliteediagentuuri üldhariduse kvaliteedihindamine. Sama on varem rakendunud juba nii kõrg- kui kutsehariduses, samuti täienduskoolituses. Pärnu maakonna neli kooli – Pärnu ühisgümnaasium, Paikuse kool, Raeküla kool ja Kuninga tänava põhikool – ja Türi ühisgümnaasium olid esimesed julged, kes terviklikku kvaliteedihindamist katsetama hakkasid.

Hindamisel on väga olulised osalised kohalikud omavalitsusedki. Viie esimese lõpetanu kõrval on protsessiga praeguseks liitunud kogu Eestist veel mitukümmend kooli, kes esimeste julgete tuules nüüd toimetama hakkavad.

Kõigepealt hindavad koolid enda tegevust õppimisel, õpetamisel ja koolikultuuris ise ning seejärel annavad koolile tagasisidet eksperdid. Hindamine põhineb enne kokku lepitud kvaliteedinõuetel ja aitab koolil mõista, kus nad parajasti on ja kuidas edasi liikuda. 

Kuigi kvaliteedihindamine võib esmapilgul tunduda keeruline ja aeganõudev, on koolide tagasiside põhjal selge, et sellest kujuneb väärtuslik arengutööriist nii haridusasutustele kui omavalitsustele. Ja mis kõige olulisem: suuri muutusi hariduses saame ellu kutsuda vaid viisil, kus meie koolijuhid, õpetajad ja ülejäänud partnerid on kaasa haaratud.

Kommentaarid
Tagasi üles