Kliendikaart kogub raha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kui mõne kliendikaardi soetamise eest küsitakse raha, tasub esmalt mõelda, kas käite selles poes küllalt sageli, et investeering end ära tasuks.
Kui mõne kliendikaardi soetamise eest küsitakse raha, tasub esmalt mõelda, kas käite selles poes küllalt sageli, et investeering end ära tasuks. Foto: Ants Liigus

Säästumarket on Pärnus viimane toidupoodide kett, mis samamoodi kui konkurendid püüab ostjaid kliendikaardiga endaga siduda, nädala pärast ootavad muudatused mitmes poes kehtivat Partnerkaarti.

Enamikul on rahakoti vahel hulk eri kliendikaarte, kui varem andsid need valdavalt allahindlusi, siis järjest sagedamini pakuvad kaardid võimalust koguda poes kulutatud raha eest punke, millega tulevikus ostude eest maksta saab. Sääraselt toimivad Maxima Aitäh ja Säästukaart, samuti aasta eest turule tulnud Rimi kliendikaart ja 10. maist lisandub boonuspunktide kogumise võimalus Partnerkaardile.

Soodustusi andva kaardi saamiseks tuleb tavaliselt raha välja käia. Kui tegu pole just igapäevase ostukohaga, tasub jälgida reklaame, sest kõik kauplused üritavad aeg-ajalt uusi püsikundesid värvata, jagades kliendikaarte tasuta.

Sinu Rimi viies poes

Säästumarketid võtsid aprillis kasutusele samasse ketti kuuluva Rimi kliendikaardi. Seega saab “Sinu Rimi” kirjaga kaarti esitada Pärnus kokku viies poes. Kaardiga Rimis või Säästumarketis ostes laekub igalt ostusummalt üks protsent kliendi kontole ja seda võib edaspidi kasutada ostude eest maksmisel. Kaardi saamiseks tuleb minna Rimi kauplusesse ja kui parajasti tasuta kampaaniat pole, peab selle eest välja käima euro.

Maxima Aitäh maksab samuti euro ja selle kaardi omanikule avatakse arve, mis hakkab koguma Maxima raha, mis on üks protsent ostetud summast. Sellega saab hiljem ostude eest tasuda.

Boonuspunkte saab koguda ka Säästukaardiga, mis Pärnus kehtib näiteks Port Arturi toidupoes ja Konsumis. Tõsi, siin on süsteem keerulisem, punktide saamine sõltub kaupluses kulutatud rahast ja punktid tuleb samal aastal ära kasutada. Esmase Säästukaardi eest peab püsiklient tasuma kolm eurot.

10. maist lisandub Partnerkaardilegi ostuboonus, mida saab koguda ja kasutada näiteks Selverites, I.L.U, ABC Kinga ja Shu kauplustes. Uuendus lubab iga kulutatud euro eest ühe punkti ostuboonust. Punktidega ostude eest tasumisel võrdub punkt eurosendiga. Partnerkaart on üks soolasema hinnaga kliendikaarte: esmane kaart maksab 6.30 eurot.

Kanpoli kliendikaardi saab 3.20 euro eest ja see annab astmelise hinnaalanduse: mida rohkem osta, seda suurema allahindluse saab. Soetades kliendikaardi, saab kohe allahindlust ühe protsendi. Edaspidi võib soodustus poes kulutatud raha arvelt kasvada viie protsendini.

Tanklad ja ehituspoed

Toidupoodide kõrval on kõige sagedamini inimeste rahakoti vahel tanklate, ehitus- ja kodukaubaäride kaardid.

Kui söögipoodides võivad hinnakäärid üsna suured olla, siis tanklad hoiavad hinnad ühesugused ja pakuvad kliendikaartidega olenevalt ostetud kütuse kogusest eri allahindlusi. Firmade kodulehtedelt selgub, et Lukoili kaart maksab 99 senti, Statoili kaart on internetist tellides tasuta ja teenindusjaamast võttes 1.92 eurot, Neste jagab kaarte tasuta ja Alexela sooduskaart maksab 1.92 eurot.

Kel remondi- või aiatööd käsil, soetavad vastavate kaupluste kliendikaardid. Näiteks saatis Bauhof postkastidesse nii soodsate hindadega reklaamlehed, et loo autorilgi lõid silmad särama, kuid poes selgus paraku, et kõik hinnad kehtivad vaid kaupluse Meistriklubi kaardi omanikele. Kodus taas reklaamlehte uurides tuli nentida, et lehe allservas on tõepoolest pisikeste tähtedega kirjas: hinnad kehtivad kaardiomanikele ja kaardi saab praegu poest tasuta. Tavapäraselt tuleb Meistriklubi kaardi eest tasuda kolm eurot. Peale allahindluste kogub kaart boonuspunkte.

K-rauta kliendikaart maksab 1.60 eurot ja uue kaardi väljastamisel kehtib 14 päevaks allahindlus viis protsenti. Edasi saab viieprotsendist või suuremat allahindlust kaardiga vaid juhul, kui kalendriaasta ostumaht ületab 650 eurot.

Ehituse ABC kliendikaart maksab samuti 1.60 eurot ja sellega saab kõik tooted tavahinnast viis protsenti soodsamalt. Decora kundekaardi hind on 3.20 eurot ja see annab igalt tootelt soodustust seitse protsenti.

Ettevaatust kaartidega!

Swedbanki eraisikute rahaasjade teabekeskuse juht Anne Sägi nentis, et vahel toob kliendikaart säästmise asemel hoopis lisakulu.

“Mõne kaardi saamine või omamine maksab ning kui teatud perioodi jooksul ettevõtte teenuseid küllaldaselt ei kasuta, võib kaart hoopis lisakuluks osutuda. Ühed sellised on muidugi pankade enda krediitkaardid, millel on igakuine hooldustasu ja mille saamisel tuleb maksta. Kui kaarti vähe kasutada, tasute ainult võimaluse eest seda rahakotis kanda,” rääkis ta.

Mõni ettevõte seob soodustuse tarbitava teenuse kogusega: mida rohkem osta, seda odavamaks teenus kujuneb. “See on teenusepakkujast nutikas, aga tarbijal tuleb tähele panna, ega hinnatase pole turu keskmisest kõrgem. Nii võib juhtuda, et kasutate teenust suuremat soodustust ihaldades rohkem, kui muidu teeksite. Siis pole tulemuseks sääst, vaid lisakulu,” tõi Sägi näite. Samuti tasub märgata, et paljud püsikliendikaardid ei paku poes soodustust toodetelt, millel juba nagunii soodushind.

“Kiita tasub neid, kes seovad püsikliendi staatuse ID-kaardiga, mida enamik meist nagunii kaasas kannab, näiteks Apollo raamatupoode,” lisas Sägi.

 

VALIK KAARTE

Kliendikaardi soetamine maksab (eurot):

Partnerkaart       6.30

Säästukaart       3

Sinu Rimi       1

Aitäh             1

Kanpol            3.20

Meistriklubi       3

K-rauta           1.60

Ehituse ABC       1.60

Decora            3.20

Statoil           1.92 või               tasuta

Neste             tasuta

Lukoil            0.99

Allikas: firmade kodulehed

Märksõnad

Tagasi üles