Eno-Gerrit Link: Piirame kiiruse 80 kilomeetrini tunnis!?

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eno-Gerrit Link.
Eno-Gerrit Link. Foto: PP

Eelmise nädala algul tõstis maanteeamet piirkiiruse 110 kilomeetrini osal, peamiselt Tallinna ümbrusse jäävatel neljarealistel teelõikudel. Suurematel kaherajalistel maanteedel, kus varem lubati suveperioodil sõita 100 kilomeetrit tunnis, peavad sõidukijuhid tänavu leppima kümmekond kilomeetrit aeglasema liikumisega.

Niisugune otsus tehti valitsuse liikluskomisjoni ettepaneku põhjal. Komisjoni hinnangul on suvise sõidukiiruse suurendamine üks põhjusi, miks hukkunutega liiklusõnnetuste arv on pärast langust aastail 2007– 2010 möödunud aastast taas tõusma hakanud.

Jättes piirkiiruse tõstmata, peaks kõnealustel lõikudel vähenema möödasõitude arv ja kõikide masinate kiirus muutuma ühtlasemaks. Pikemaks sõiduks tuleks varuda aega kümmekond minutit tavalisest rohkem.

Kui kõik sõidavad 90kilomeetrise tunnikiirusega, peaks kaduma vajadus mööduda näiteks rekka’dest, mille suhtes piirkiiruse tõstmine varasematel aastatel ei kehtinud.

Naiivne oleks loota, et piirkiiruse tõstmata jätmine teedelt kihutajad kaotab. Raskema jalaga juhid olid, on ja jäävad. Neid ohjeldaks vaid politsei kohalolek teede ääres ja sellelegi viitas valitsuse liikluskomisjon.

Sõites tihti Tallinna ja Pärnu vahet, ei ole ma sinivalgeid autosid tee servas kuigi sageli märganud. Minu tähelepanekute järgi jälgivad politseinikud Pärnu ja Tallinna vahel kõige sagedamini liiklust Ääsmäe–Tallinna lõigul, kus mõlemas suunas on korralik ja lai kaherealine tee ning kus suvel tohib sõita 110kilomeetrise tunnikiirusega.

Kas see on ikka õigeim koht, kus ennast näidata ja liiklust rahustada? Vastu tulevad liiklejad on seal eraldatud mitmekümne meetri laiuse haljasribaga ja möödasõidud, mis vaieldamatult on kõige ohtlikumad manöövrid, kõnealusel lõigul nii riskantsed pole. Isegi siis, kui mõni juht lubatud kiirust veidi ületab, pole see sellistes oludes ülemäära ohtlik.

Politsei võiks näidata ennast paigus, kus liiklusohtlikke manöövreid rohkem tehakse. Aastaid tagasi pandi liiklejate distiplineerimiseks teede äärde vineerist lõigatud politseiautode siluetid. Huvitav, miks neid enam ei kasutata?

Ehk tasuks meil raskete liiklusõnnetuste vähendamiseks minna veel kaugemale ja võtta eeskuju põhjanaabritelt, kelle maanteedel on suurim lubatud sõidukiirus 80 kilomeetrit tunnis?

Statistika järgi hukkus Soomes liikluses mullu miljoni elaniku kohta 54 inimest, meil 84.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles