Erinevad hinnad poes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maxima poeketi logo..
Maxima poeketi logo.. Foto: Peeter Kümmel / Sakala.

“Tarbija” külje telefonile ja meilipostkasti on viimastel päevadel jõudnud kurtmised, et Maxima XXX müügisaalis pakutakse kaupa soodustusega, aga kassas võetakse sellest erinevat hinda.


Oma nime all ei peljanud ostuseiklusi kirjeldada Piret Künnap, kes läinud kolmapäeval soovis Maximast vaniljevahvleid osta. Vahvlite juures olnud silt lubas Aitäh-kaardiga 20protsendist soodustust.



“Kaardi omanik ma olen, aga kassatšekil soodustus ei kajastunud,” lausus Künnap. “Kassiiri sõnade kohaselt olid samad probleemid juba eelmisel päeval.”



Kui Künnap probleemiga infoletti pöördus, helistas teenindaja mitmel numbril ja lõpuks käis uurimas, kas soodustuse silt ikka on väljas. “Selgus, et silt oli,” rääkis Künnap. “Aga ikkagi väideti mulle, et soodustus ei kehti kõikidele küpsistele ja vahvlitele. Ometi oli reklaamidel must valgel kirjas, et kõik küpsised ja vahvlid on soodushinnaga.”



Kuna selline vastus Künnapit ei rahuldanud, soovis ta pääseda juhataja jutule. Nõudmise peale sai ta lõpuks suhelda kaupluse ostujuhi Ruth Rehega.



“Ka ostujuht kinnitas, et mitte kõik küpsised ja vahvlid ei ole soodushinnaga,” jätkas Künnap. “Pika vaidlemise peale sai mulle aga selgeks, et kauplus on tegelikult juba eelmisest päevast probleemist teadlik, kuid ei saanud arvutites asju parandada. Minu nõudmise peale, et võtke klienti eksitav info maha, vastati, et seda küll teha ei või!”



Kuni Künnap selgust taga ajas, tuli veel kaks inimest vahvlite ostule soodustust küsima, aga kuuldes kõrvalt vaidlust, lõid nad käega ja jalutasid minema.



“Kassas minu ees olnud meesterahvas ütles, et tema klaaris eelmisel päeval poolteist tundi oma oste,” lisas Künnap. “Minuga samal ajal klaaris keegi naine jalanõude ostu: hinnasildil oli 49.90, aga kassa lõi 149.90.”



Ja veel


Künnap kirjeldas veel üht hinnavaidlust, mis ta Maximas läbi teinud. Müügisaalis on kastid kaubaga, mille juures sildid “soodusmüük”. Konkreetsel juhul oli suur kastitäis Hiina päritolu pühkimislappe, millel kiri ”Mikrokiust pühis 6 tk”. Hinda sellel ei olnud. “Kontrollisin toote hinda müügisaalis oleva aparaadi all, see näitas 19.90,” meenutas Künnap. “Kui ma kaubaga infoletti läksin, näitas sealne aparaat hinnaks 29.90. Mulle väideti, et see ongi juba soodushind! Sellise hinnakontrolli tegin läbi ka koos kaupluse ostujuhiga, kes ei osanud muud väita, kui et tema tööstuskaubaga ei tegele.”



IT-viga


Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid selgitas, et küpsiste ja vahvlitega tekkis segadus IT-vea tõttu: paar hinda ei olnud kampaania alates vahetunud. “Niipea kui saime sellise kaebuse, lahendasime kohe probleemi,” kinnitas ta.



Enamasti tekivad sellised vead, kui mingi toote kampaania lõpeb ja saalitöötajal ununeb hind saalis vahetamata.



“Õige on see hind, mis on ühtses kassasüsteemis,” sõnas Erilaid. “Maxima kassades kuvatakse ostjale kassaekraanile viimase kümne toote hinnad ja tänu sellele on lihtne hindu kontrollida. Kui leiate hinnaerinevuse, võite soovi korral ostust keelduda.”



Ostsin ka


Kuulanud ära ostja pahameeletormi ja kaupleja selgitused, läksin minagi üleeile Maximasse soodustusi uurima. Sissepääsu juures tervitab ostjaid tohutu valik allalastud hinnaga tooteid. Haarasin kaasa mõne asja lõpumüügikorvidest ja jõudsin märgata, et “Mikrokiust pühised” olid nüüd varustatud sildiga “29.90”.



Kassas püüdis mu pilku saalitöötaja, kes pikas järjekorras beebiga seisvaid emasid väikelastega vanemate kassasse kutsus, ja nii hakkasingi tšekki uurima kodus.



Ja tõesti, leidsingi kaks erinevust saalis üleval olnud ja tšekil kajastuvas hinnas. Ühel juhul olin ise süüdi, et ei peatunud suurte tähtedega soodustust pakkunud sildi ees ega lugenud mõnemillimeetriste tähtedega täpsustust sealt alt. Teisel puhul pakuti lõpumüügikorvis lastekindaid hinnaga 24.90, aga kassas võeti 4.90. Ma ei lähe poodi protestima.



Tarbijakaitse


MTÜ Pärnumaa tarbijaühingu nõustaja Varje Ojamets tõdeb, et säärased hinnaerinevused ja vaidlused nende üle pole sugugi haruldus. Ta selgitas, et erinevuste korral pole tarbijal õigust nõuda, et ta saaks toote hinnaga, mis saalis oli.



Ent ükski seadus ei keela kaupmehel tarbijale vastu tulla. “Kui müüja tahab kliendisõbralik olla, võib ta ostja soovile vastu tulla,” lisas Ojamets.



Kui klient ei soovi toodet kõrgema hinnaga osta, võib ta kaubast loobuda.

Tagasi üles