InGenious Pärnu täiskasvanute gümnaasiumis

, InGenious projekti pilootõpetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektroonilist täringut" konstrueerimas.
Elektroonilist täringut" konstrueerimas. Foto: Urmas Lekk

Pärnu täiskasvanute gümnaasium osales sel õppeaastal pilootkoolina European Schoolneti organiseeritud rahvusvahelises projektis inGenious.

Selle Brüsselist koordineeritud projekti eesmärk on tutvustada Euroopa koolinoortele STEM õppeainete (Science, Technology, Engineering, Maths) teadmiste kasutamist tööstuses ja äratada praktiliste tegevuste kaudu õpilastes rohkem huvi nende õppeainete õppimise vastu. Samal ajal anda õpetajatele rohkem võimalusi ja kogemusi nende STEM ainete õpetamise huvitavamaks muutmiseks.

Projektis kutsuti osalema 15 Euroopa Liidu riiki ja igast riigist oli võimalus kandideerida kümnel koolil. Projekti raames sai esimesel aastal valida väga palju praktilisi tegevusi  kõigi põhikooli ja gümnaasiumi vanuseastmete jaoks ning neid praktikaid toetasid sellised tuntud tööstusharud ja firmad nagu Nokia, Intel, Philips, Volvo jpt.

Meie kooli jaoks oli projektiaasta edukas – suutsime ellu viia kõik, mida projekti koordinaatorid ette nägid. Praktilistest tegevustest viimane, ”Elektrooniline täring”, oli eriti huvipakkuv nii õpilastele kui ka praktika läbiviijatele. Õpilastel tuli ise kokku panna elektrooniline skeem, mille töötamise aluseks on kahendsüsteem.

Skeem pandi kokku algusest lõpuni ehk vaja oli kokku joota kõik vajalikud komponendid, nii et ei tekiks lühist ja et süsteem tõesti täringuna toimiks. Õpilaste juhendamisel oli füüsikaõpetaja Leili Jaagantile abiks meie majas töötav Arved Avamäe, kes varem on tegelnud raadioelektroonikaga. Elevust ja asjalikkust jätkus kogu praktika ajaks ja lõpuks said kõik oma täringud tööle.

Praktika täitis täielikult oma eesmärgi – näidata koolis loodusainetes (siin matemaatikas ja füüsikas) õpitud teadmiste kasutusvõimalusi tööstuses ja igapäevaelus. Praktikas tuli rakendada võõrkeeleoskustki, sest projekti koordinaatorite saadetud juhendid olid ingliskeelsed ja need tuli õpilastele tõlkida. Siin oli abiks meie kooli võõrkeelte õpetaja Viktoria Lumi.

Projektiaasta aitas näha uusi võimalusi, kuidas lõimuvad õppeained ja kuidas teha õpetamine huvitavamaks ning elulähedasemaks. See on aga just uue õppekava üks põhieesmärke.

Meie kool on saanud sellest projektist palju häid ideid. Seetõttu soovitan ka teistele koolidele kandideerida selles projektis osalema. Projektijuhtide saadetud veebiaadressil http://ingenious-science.eu/web/guest/call-2012 asub taotlusvorm ja asjast huvitatu saab sealt lisainformatsiooni 2012–2013 jätkuva projekti inGenious kohta.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles