Novembrist peavad sõiduautode, kaubikute ja veokite rehvid, mis on toodetud alates selle aasta juulist, kandma märgist, mis peab olema esitatud tootja trükitud ja internetis leitavates reklaamideski.
Sügisest peab rehvidel olema uus märgistus
“Asja eesmärk on anda juhtidele objektiivset teavet rehvi sooritusvõimest, millest inimesed alati teadlikud ei ole, ning parandada seeläbi rehvide omadusi,” ütles Tomasz Mlodawski Michelini Poola esindusest.
Uus märgistus sarnaneb tarbijatele juba tuttava majapidamisseadmete märgistusega ja on tähistatud klasse märkivate tähtedega Ast Gni. Sellekohane teave peab olema ka rehvi arvel või tulema sellega kaasa.
Mlodawski andmeil on näiteks veeretakistuses esimese (A) ja seitsmenda (G) klassi vahe 7,5 protsenti ja see võimaldab säästa keskmisel autol pool liitrit kütust 100 kilomeetri kohta.
Märgistus näitab:
* veeretakistust, mis näitab mõju kütusekulule ja süsiniku heitkogusele: klassid A-G;
* märghaardumist, mida mõõdetakse pidurdusmaana märjal teekattel: klassid A-G;
* välist veeremismüra, mida mõõdetakse detsibellides (dB).