Relsiralli käsidresiinid juhatab Pärnusse auruvedur Kaspar

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raido Keskküla
Copy
Relsiralli.
Relsiralli. Foto: Ants Liigus

Sel reedel ja laupäeval leiab aset kaheksas rahvusvaheline relsiralli, mis toob raudteele käsidresiinidega mõõtu võtma üle 200 raudteelase ja raudteesõbra viiest riigist.

Tänavuse relsiralli juhatab Pärnus finišisse ajalooline auruvedur Kaspar, mida saavad uudistada kõik huvilised.

Käsidresiinidest koosnev karavan stardib puhkpillihelide saatel reedel Viljandi jaamast. Kahe päevaga pumpavad võistkonnad käsidresiinidega võidu mööda raudteed Viljandist Pärnusse, kokku 122 kilomeetrit, teatas Edelaraudtee kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov.

Teel peatutakse Võhma, Türi, Lelle, Eidapere ja Tootsi jaamas, kus korraldatakse osalevatele tiimidele jõu- ja osavuskatseid. Peale raudteelaste mõõduvõtmiste toimuvad jaamades üritused lastele.

Ralli peakorraldaja Neddy Krameri sõnul on eri riikide raudteelasi kokku toova relsiralli laiem eesmärk populariseerida raudteeliiklust ja juhtida tähelepanu ohutusele raudteel. „Et kasvatus algab maast madalast, oleme käesoleval aastal planeerinud relsiralli trassile jäävatesse jaamadesse ja finišisse üritusi eelkõige lastele. Pere väiksemad liikmed saavad vanemate järelevalve all ka ise dresiinisõitu proovida,“ rääkis Neddy Kramer.

Ralli teisel päeval juhatab dresiinikolonni pidulikult Pärnu Raeküla jaama finišisse auruvedur Kaspar. See on kombinatsioon, mida on võimalik näha vaid üks kord, sest ajalooline vedur liigub haruharva ja vaid väga erilistel puhkudel.

Finišis toimuvad relsiralli võistkondadele otsustavad lisakatsed, millele Pärnu linna rahvas ja külalised on oodatud kaasa elama. Sealsamas saavad nii suured kui väikesed lähemalt tutvuda auruvedur Kaspariga, uudistada kolonniga kaasa sõitvat raudteetehnikat ja ise dresiinidel kätt proovida.

Eestit esindavad tänavusel relsirallil Eesti Raudtee, Edelaraudtee, Elektriraudtee, Go Rail, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, tehnilise järelevalve amet, Operation Lifesaver Estonia ühendtiim koos Eesti meediaettevõtete ühendatud võistkonnaga. Väljastpoolt Eestit tulevad relsirallile võistkonnad Soomest, Lätist, Leedust ja Venemaalt.

Esimene relsiralli toimus Eestis aastal 2002 marsruudil Tallinn-Liiva–Pärnu, mille tarbeks olid käsidresiinid renditud Soomest. Aastal 2003 võisteldi marsruudil Viljandi – Tallinn-Väike juba selleks spetsiaalselt Edelaraudtee meistrite valmistatud 15 käsidresiiniga.

Relsiralli idee pärineb Soomest, kus on paaril korral peetud selle ala mitteametlikke maailmameistrivõistlusi.

Märksõnad

Tagasi üles