Saada vihje

lauri Beekmann: Eesti karskusliit jälgib alkoholireklaami

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkoholireklaam.
Alkoholireklaam. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Alkoholireklaam suurendab alaealiste alkoholi tarvitamise tõenäosust, seda kinnitavad korduvad uurimused. Alkoholi reklaamimine idealiseerib alkoholi tarvitamisega kaasnevat eluviisi, luues noortele pildi lõbusast elust, mis on lahutamatu alkoholist.

Eesti karskusliit on pikemat aega pööranud tähelepanu alkoholireklaami negatiivsele mõjule. Möödunud aastal käivitati alkoholireklaami keelustamist toetava manifesti kampaania, millega nüüdseks on liitunud rohkelt valitsusväliseid organisatsioone.

Usume, et alkoholireklaami keelustamine on oluline samm efektiivses alkoholipoliitikas, mis vähendaks alkoholiga seotud kahjusid.

Eesti karskusliit toetab rahva tervist prioriteediks seadvat alkoholipoliitikat, mis vajadusel peab jätma teisejärguliseks majandushuvid.

Usume, et alkoholi kui sõltuvust tekitava ja üle 60 haigusega seonduva aine reklaami lubamine ei ole Eesti rahva huvides ning suurendab alkoholi tarvitamist peaasjalikult noorte seas.

Lähtudes aga olukorrast, kus alkoholi reklaamimine on seadusega lubatud, on oluline, et alkoholitootjad ning reklaamitegijad piiridest kinni peaksid ja kõnealune valdkond oleks võimalikult tugeva kontrolli all.

Selle kontrolli teostamisel ning reklaamituru korrastamisel saavad aidata kodanikud oma aktiivsuse ja tähelepanuga. Käivitasime alkoholireklaami järelevalve töörühma, mille eesmärk on jälgida reklaami väljundeid ning alkoholi turustamise viise.

Seadusest tulenevalt on rikkumiste korral võimalik esitada tähelepanek tarbijakaitseametile, mis kaebusi menetleb.

Probleemi päevakajalisuse tõestuseks olgu kas või kaks rikkumist käesolevast aastast, millele aktiivne kodanik tähelepanu pööras ja milles tarbijakaitse rikkumise tuvastas.

Mõlema juhtumiga võib tutvuda töörühma avatud blogis http://reklaamivalve.wordpress.com/.

Tõlgendamist ja kodanike tähelepanu nõuab kindlasti reklaamiseaduse punkt, mis tõdeb, et alkoholi välireklaam ei tohi olla laste- ega õppeasutuste vahetus läheduses.

Kutsume kõiki lapsevanemaid, pedagooge ja lapsi ning noorigi vaatama oma koolide ja lasteaedade akendest välja ning pöörama tähelepanu nendele reklaamidele, mis nendes kohtades kindlasti olla ei tohiks.

Pidades kaugema sihtmärgina silmas alkoholireklaami lauskeelustamist, on alkoholireklaami järelevalve üks samm reklaamituru korrastamisel. Olgem aktiivsed kodanikud!

Märksõnad

Tagasi üles