Imre Veber: Liikluseeskiri kirjutatakse verega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu politseiosakonna korrakaitsetalituse vanemkomissar Imre Veber.
Pärnu politseiosakonna korrakaitsetalituse vanemkomissar Imre Veber. Foto: Henn Soodla

Märtsis ja aprillis pöörab politsei kõrgendatud tähelepanu turvavarustuse kasutamisele, teda toetab maanteeameti meediakampaania “Ära tapa oma sõpru”. Või nagu usub Pärnu politseiosakonna korrakaitsetalituse vanemkomissar Imre Veber: iga inimelu on väärtus, mida tuleb hoida ja kaitsta.


Pärnu politseiosakonna korrakaitsetalituse vanemkomissar Imre Veber,
mida see kõrgendatud tähelepanu sisuliselt tähendab: olete saatnud binoklitega varustatud lisapatrullid tänavatele ning maanteede äärde, peatate sõidukeid ja kontrollite, kas turvavöö on nõuetekohaselt kinnitatud?


Liiklusjärelevalve toimub 24/7, ühena tööülesannetest saab politseipatrull kontrollida tavalisest aktiivsemalt turvavarustuse – turvavööde ja laste turvatoolide nõuetekohast kasutamist.



Osa rahvast on ärritunud ja usub, et selle kampaania ainus eesmärk on riigikassasse raha teenida. Selgitage, palun, politsei seisukohast, miks selline kampaania käivitatud ja vajalik on.


Iga inimelu on väärtus, mida tuleb hoida ja kaitsta. Kui aga inimene turvalisust teadvustanud pole, oleme sunnitud sekkuma meie. Pole saladus, et liiklusõnnetustes saab vigastada või hukkub 99,9 protsenti isikuid, kes ei ole kasutanud turvavarustust.



Siit teemat arendades: mida elavad läbi lähedased, kui peavad isikut kas surnukuuris tuvastama või jätkuva elu lähedast ratastoolis sõidutama? Siia alla võib liigitada sündimata lapsed ja elamata eludki. Iga hukkunud või vigastatud inimene läheb riigile maksma miljoneid kroone.



Mõelge oma sõpradele-tuttavatele välismaal, keegi ei hakka enne sõitma, kui kõigil on turvavöö kinnitatud. Miks? Sest sealsed inimesed väärtustavad oma elu.



Ometi ei panda tänavu turvanõuete rikkujaid “kirjandit” kirjutama, vaid määratakse kohe trahv.


Turvavarustuse kasutamise kohustusest on räägitud aastaid. Aitab rääkimisest, kes ei kasuta, maksab trahvi.



Et kui kõrval- või tagaistuja turvavööd ei kinnita, siis …


Juht vastutab autos kõige eest. Ka liikluseeskirja 68. paragrahvi 5. punkti sõnastuses on see, et juht ei tohi sõidutada sõitjat, kes pole nõuetekohaselt turvavarustusega kinnitatud.



Kampaania korras on seda küll alles mõni päev kontrollitud, kuid siiski: kui varmalt turvavarustust kasutatakse?


Tibusid loetakse sügisel. Küll võib öelda, et viimased kontrollimise tulemused näitavad seda, et meie linnas on olukord paranemise teel, see on väga positiivne.



Mis on levinum legend, millega üritatakse turvavöö mittekasutamist õigustada või välja vabandada?


“Just alustasin sõitu.”



On see vabandus tõsiselt võetav ja aktseptitav?


Tegelikult on nii, et me ei hakka siin liikluseeskirja ümber rääkima. Liikleja on kohustatud seda kõike ise teadma. Ongi tendents, et liikluseeskirja olulistest punktidest saadakse teada ajalehest, see on jama.



Ei tasu unustada, et kõik liikluseeskirja punktid on sisuliselt kirjutatud verega. Neid täites ja neist lähtudes austame ennast ja ligimest ning jõuame kõik õnnelikult koju.

Märksõnad

Tagasi üles