Euroopa Komisjoni transpordivoliniku ja asepresidendi Siim Kallase sõnul võib Euroopa rööpmelaiusega Rail Balticu ehitamise asjus edasiminekut oodata oktoobris. Tema kinnitusel tegelevad kõik seotud valitsused – Eesti, Läti, Leedu ja Poola – oma osaga.
Rail Balticu rahastamine saab oktoobris selgemaks
"Rail Baltic on väga tähtis Euroopa projekt, aga mida me kogu aeg ajame ja ootame, on see, kas finantseerimise pool lahendub nii, nagu komisjon on selle ette pannud. Kui see lahendub enam-vähem nii, siis see projekt tuleb. Kui arutelu eelarveraamistiku üle suubub teistele radadele - seal on väga palju pingeid ja arvatavasti oktoobris kuuleme, mis tegelikult toimub -, kui seda nn Euroopa ühendamise rahastut sellisel kujul ei tehta, on asi küsimärgi all," vahendas ERRi uudisteportaal Kallase Vikerrraadio saatele „Suvekülaline“ antud intervjuud..
Kallase hinnangul ei tähenda Rail Balticu kavandamine Euroopa rööpmelaiusega, et Vene rööpmelaiusega raudteevõrgustiku peaks maha võtma, vaid neid tuleks omavahel kombineerida. Vene rööpmelaiusega Rail Balticu rajamisel ei näe aga transpordivolinik mõtet.
"Kaubavedudeks on see mõeldav, aga reisijateveoks ei ole. Kaubavedudes tõstad konteineri teise vaguni peale, aga kui reisijateveol pead hakkama rattaid vahetama, see kõik võtab aega," ütles Kallas.
2014. aastal lõpeb Kallase teine ametiaeg Euroopa Komisjoni volinikuna ja kolmandat korda ei kavatse ta enda sõnul sellele kohale kandideerida.