Rail Balticu rahastamine saab oktoobris selgemaks

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reisirong.
Reisirong. Foto: Ants Liigus/Pärnu Postimees

Euroopa Komisjoni transpordivoliniku ja asepresidendi Siim Kallase sõnul võib Euroopa rööpmelaiusega Rail Balticu ehitamise asjus edasiminekut oodata oktoobris. Tema kinnitusel tegelevad kõik seotud valitsused – Eesti, Läti, Leedu ja Poola – oma osaga.

"Rail Baltic on väga tähtis Euroopa projekt, aga mida me kogu aeg ajame ja ootame, on see, kas finantseerimise pool lahendub nii, nagu komisjon on selle ette pannud. Kui see lahendub enam-vähem nii, siis see projekt tuleb. Kui arutelu eelarveraamistiku üle suubub teistele radadele - seal on väga palju pingeid ja arvatavasti oktoobris kuuleme, mis tegelikult toimub -, kui seda nn Euroopa ühendamise rahastut sellisel kujul ei tehta, on asi küsimärgi all," vahendas ERRi uudisteportaal Kallase Vikerrraadio saatele „Suvekülaline“ antud intervjuud..

Kallase hinnangul ei tähenda Rail Balticu kavandamine Euroopa rööpmelaiusega, et Vene rööpmelaiusega raudteevõrgustiku peaks maha võtma, vaid neid tuleks omavahel kombineerida. Vene rööpmelaiusega Rail Balticu rajamisel ei näe aga transpordivolinik mõtet.

"Kaubavedudeks on see mõeldav, aga reisijateveoks ei ole. Kaubavedudes tõstad konteineri teise vaguni peale, aga kui reisijateveol pead hakkama rattaid vahetama, see kõik võtab aega," ütles Kallas.

2014. aastal lõpeb Kallase teine ametiaeg Euroopa Komisjoni volinikuna ja kolmandat korda ei kavatse ta enda sõnul sellele kohale kandideerida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles