Muljeid professor Arbo Valdma meistrikursustelt Pärnus jagab Saue muusikakooli klaveriõpetaja ja Pärnu muusikakooli vilistlane Terje Mäss.
Avardades mõttemaailma
Mida siis õpetati ja õpiti?
Kuulanud kümme päeva meistri tunde, võin öelda, et ta õpetas stampidest vabanemist, kõlakujutluse tekkimiseks vajalike impulsside leidmist kõrva kaudu ja tegeles muusikaliste kõnekujundite, intoneerimise ehk artikulatsiooni loomuliku vahendamisega, tuues iga ajastu muusika lihtsalt ja arusaadavalt interpreedile lähemale.
Lähtuti mõttest „Muusikas on ju nii palju võimalusi“.
Suurt rolli noorte interpreetide muusikuks kujunemisel mängib pere toetus ja pühendumine lapse õpingutele. Kursusel oli näha, kuidas vanemad Valdma tunde filmisid-salvestasid, et midagi vajalikku lapse harjutamisprotsessis kaduma ei läheks. Õpetusest võeti maksimum.
Professoril on värvikas ja kujundlik keelekasutus, teinekord pipranegi, et ärgitada õpilast endaga rääkima, aru pidama, küsimusi esitama, et leida endas õiged impulsid. „Muusikaga tuleb olla lihtsas vahekorras, aga vaimustusega, oma soovidega,“ rõhutas Valdma.
Kõigile huvilistele olid meistriklassi tunnid avatud. Siinkohal ei saa mainimata jätta pedagoogide vähest huvi ürituse vastu. Isegi Pärnu muusikakooli klaveriõpetajaid oli lahtistes tundides vaid mõni.
Anastassia Mjasojedova (Pärnu muusikakool, õpetaja Renata Marksalu) paistis stuudiokontserdil silma karakteerse ja südika esinemisega, mängides Haydni klaverikontserti D-duur Hob. XVIII:11 III osa saateansambliga.
Pärnu muusikakoolist osalesid meistriklassis tublilt Andres Ivanov (õpetaja Ljudmila Kaevu), Robi Salumets (Maimu Parts) ja Yasmina Bohuda (Renata Marksalu).
Kursused päädisid kontserdiga „Arbo Valdma 70“ Pärnu kontserdimajas, kus parimad kursustel osalejad Viktor Jugovic (Austria), Jure Goručan (Sloveenia), Fanny Bourrillon (Prantsusmaa), Minjung Jeon (Lõuna-Korea), Jingfang Tan (Hiina) ja Michelle Woo (Saksamaa) esitasid koos Pärnu linnaorkestriga maestro Jüri Alperteni dirigeerimisel Beethoveni, Mozarti, Schumanni, Mendelssohni, Saint-Saënsi ja Griegi klaveriloomingut.
Noored talendid pakkusid kõike, mida muusika võib pakkuda: kuulaja vabastamist ootuspärasusest, naeru, üllatusi, virtuoosset sõrmetehnikat, peent stiilitunnetust ja mis peamine – hingelist pühendumist.
Meeleliigutuspisara tõi nii mõnelegi silmi Mozarti klaverikontserdi nr 20 II osa (romanss) maestro enda esituses, pannes ilusa lõppakordi seekordsele meistriklassile. Suur tänu professorile ja korraldaja Pärnu kontserdibüroole!