Programmeerimine jõuab iga koolilapseni

Arvuti.

FOTO: Mihkel Maripuu / Postimees

Tiigrihüppe Sihtasutus alustab septembrist koolidele mõeldud programmiga ProgeTiiger, mille raames saavad õpilased 1.-12. klassini võimaluse teha tutvust programmeerimise ja veebirakenduste loomisega.

„Õpilaste huvi tänapäevaste tehnoloogiate kasutamise vastu on aasta-aastalt kasvanud, samal ajal on koolide õppekava mahukamakas muutumine tinginud arvutiõpetuse tundide vähenemise. ProgeTiigri programmiga loome eelduseks selleks, et õpilased areneksid tarkvara tarbijatest tarkvara loojateks,“ selgitas Tiigrihüppe Sihtasutuse koolituse valdkonna juht Ave Lauringson. „Programmeerimine täiendab väga hästi ka meie toel juba mitu aastat tegutsenud robootikavaldkonda.“

Esimestena alustavad programmeerimistundidega algklassid pärast seda, kui klassiõpetajad on käesoleva aasta septembris läbinud vastava koolituse. Uuel aastal lisanduvad programmeerimisringid keskastmele ja valikkursused gümnaasiumile. Õppematerjalid kõikidele tasemetele on juba loomisel ja koolitusele on peale õpetajate oodatud kõik teemast huvitatud ringijuhid.

Tiigrihüppe Sihtasutuse algatust toetavad tehnoloogiavaldkonna ettevõtted. „IT-alaste teadmiste populariseerimine on olnud üks Eesti infotehnoloogia ja telekommunikatsiooni liidu prioriteet,“ ütles Tieto Estonia konsultant Raul Ennus programmeerimiskursuste alustamist kommenteerides. „Seetõttu on eriti positiivne, et programm võimaldab juba gümnaasiumiastmes saada ettevalmistus IT-alase kõrghariduse omandamiseks.“

Tieto Estonia on andnud nõusoleku konsulteerida ProgeTiigri õppematerjalide koostamist.

Esimeses etapis kaasab Tiigrihüppe Sihtasutus programmi pilootkoolid, järgnevatel aastatel võivad programmiga ühineda kõik üldhariduskoolid.

Tiigrihüppe Sihtasutus on haridus- ja teadusministeeriumi haldusalasse kuuluv organisatsioon, mille tegevuse eesmärk on aidata üldhariduskoolidel õppeprotsessi ajakohastada eri tehnoloogiate ja metoodikatega ning tõsta laste ja noorte huvi loodus- ja tehnoloogiaainete vastu.
 

Tagasi üles