Eneli Veeremaa: Laenu makstakse vastutustundega

, Swedbanki eluasemelaenude osakonna juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eneli Veeremaa.
Eneli Veeremaa.

Ehkki meedia kajastab palju muresid eluasemelaenudega, seisab Swedbanki pea 80 000 laenuperest tõsiste raskustega silmitsi 600 ringis. Seda on vähem kui üks protsent kodu laenuga soetanutest. Teisiti öelduna tähendab see, et 99 laenajat sajast suudab oma kohustusi panga ees korralikult täita.


Pank on laenuvõtja pikaajaline koostööpartner. Laenu andes oleme arvestanud, et nii pika aja vältel võib inimese sissetulekutes esineda lühiajalisi muudatusi, millega võib kaasneda ajutine makseraskus.



Seega ei tasu panka karta, kui ajutiselt rahaga kitsam käes. Kui on alust arvata, et sissetulekud võivad lähiajal väheneda, tuleks kohe pangaga ühendust võtta. Nii saab pank asuda otsima kliendile sobivaimat lahendust olukorra leevendamiseks. Pakume inimestele lahendusi, mis sõltuvad sellest, milline on makseraskuse iseloom.



Näideteks on laenu põhiosa maksepuhkus või teatud juhtudel ka paus intresside tasumises, laenutähtaja pikendamine eesmärgiga makse suurust vähendada, väiksemate kohustuste koondamine üheks suuremaks laenuks, mille makse kokkuvõttes on mitme kõrgema intressiga laenutootest madalam jne. Kui ükski panga pakutud abinõu olukorda lahendada ei aita, on hättasattunule võimalik õlekõrs eluaseme vahetamine väiksema ja odavama vastu.



Vastutustundlikult käitudes ja pangaga koostööd tehes jääb rikkumata kliendi makseajalugu. See tähendab, et edaspidi pangalaenu taotledes ei ole pangal põhjust keelduda. Ka tulevase laenu intress saab madalam, sest pole põhjust karta, et klient tagasimaksmisel viivitab või maksmata jätab.



 Seda, et kellelgi oma kodust loobuda tuleb, on meil ette tulnud äärmiselt harva. Tavaliselt on tegu selliste inimestega, kes ise oma probleemi lahendamise vastu huvi ei tunne, näiteks kliendid, kes ei vasta kõnedele, vahetavad oma telefoninumbri ega vasta posti teel saadetud teadetele. On ette tulnud juhtumeid, kus inimene vahetab elukohta või lahkub Eestist ega tunne võetud kohustuse vastu enam vähimatki huvi. Sel juhul ei saa pank tõepoolest teha muud kui kasutada äärmuslikke meetmeid, mis võivad lõpuks viia elukoha sundmüügini.



Alati tasub meeles pidada, et ükski raskus ei ole ületamatu. Praegune olukord muutub ühel hetkel minevikuks, millest võtame kaasa õppetunni ja oleme uue kogemuse võrra rikkamad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles