Mõnikord juhtub aga vastupidi: leiate võõra mobiili ja sellelt ei saa helistada.
Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski soovitas sel puhul telefonist välja võtta SIM-kaardi, vaadata, millise operaatoriga on tegemist, viia telefoni vastava firma esindusse ja sideoperaator leiab kliendi ise üles. “See toimib edukalt lepingulise kliendi puhul, kuid on keerulisem kõnekaardi omaniku tuvastamisel,” lisas ta.
Sepp tõdes, et väljalülitatud mobiili korral on leidjal väga keeruline omanikku ise otsida. “Teoreetiliselt, arvestades, et paljud inimesed ei vaheta oma algset PIN-koodi, võiks proovida telefoni sisse lülitada operaatorite algseid PIN-koode kasutades,” soovitas ta.
EMT-l on algne PIN-kood 0000 ja Elisa 1234, aga Tele2-l on turvalisust silmas pidades igal kliendil oma kood ja seda võimalust kasutada ei saa.
“Seega, kui telefon töötab EMT või Elisa võrgus ja inimene pole PIN-koodi muutnud, võib õnnestuda telefon sisse lülitada ja telefoniraamatu kaudu omanikku otsida,” rääkis Sepp. “Praktikas võib see aga olla halb mõte, sest võib-olla on sellel telefonil juba proovitud PIN-koodi sisestada ja kolmandal korral vale PIN-koodi sisestades blokite selle. Kui politsei hiljem omaniku leiab, peab omanik selle PUK-koodiga lahti lukustama.”
Loomulikult tasub siis, kui leiate telefoni asutusest või poest, anda see mõnele töötajale ja loota, et omanik oskab sellele järele tulla.
Saarvelt lisas soovituse viia leitud telefon politseisse, mis saab iga telefoni individuaalse IMEI-koodi järgi vaadata, kellele seade tagastada.