Oktoober tuleb kanaliseerijatele kahes piirkonnas tõsine töökuu

Urmas Hännile
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni rekonstrueerimisel ja laiendamisel ilmast ei küsita.
Pärnu ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni rekonstrueerimisel ja laiendamisel ilmast ei küsita. Foto: Ants Liigus

Ehkki ilmad kisuvad juba kurjaks, jõuavad Merko Infra ja Tektoni töömehed veel enne talve tulekut paigaldada Side ja Karjamaa piirkonnas hulga torusid: Pärnu ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni rekonstrueerimise ja laiendamise järg on jõudnud sinnakanti.

„Side ja Karjamaa erinevad varasemast selle poolest, et kui projekti teistes piirkondades andsime projekti ette ja võis kohe minna ehitamiseks, siis siin said lepingud küll kevadel sõlmitud, aga seejärel alustati mõõdistustöödega, seejärel tuli projekteerimine, kooskõlastamine – see protsess võttis aega,” tõdes AS Pärnu Vee projektijuht Jaanus Vent. „Nii ei saanudki varem alustada. Mõnes mõttes oli see hea: hajutas tööde algust, nii et kõik ei sattunud kevadesse.”

Jutuks töid on näha juba nii Kooli kui Karjamaa tänaval, Side tänavalgi on kopp maasse löödud.

Nagu Pärnu Vee projektijuht märkis, on Hõbe, Kooli, Kanali ja Pardi tänavaga piirneval Side alal kaevetööd Side tänaval küll pihta hakanud, ent see on piirkonnas alles ulatuslikumate ettevõtmiste eelmäng. Päris tööks läheb seal oktoobris, kui tööde front haarab Aisa, Väike-Posti, Suur-Posti ja Kooli tänavagi.

Kooli puhul alustatakse töid tänava Suur-Sepa-poolsest otsast, kus torustiku seisund on iseäranis halb, nii et selle tõttu on tänavakate ära vajunud, meenutades kohati Läänemere laineid, siis jälle külatanumat.

„Side loodame novembris katte alla saada, teistega see enne kevadet ei õnnestu,” tõdes Vent.

Kuid isegi kui tööd talvel mõneks ajaks katkevad, saavad tänavad ajutise katte.

Karja jääb tulevasse aastasse

Kuigi nii Side kui Karjamaa piirkonda läbib Karja tänav, jääb selle renoveerimine tulevasse aastasse. Tänavu, kui järgmise nädala jooksul suudetakse asfaltida Suur-Sepa ja Väike-Posti tänav, on mõte ette võtta üksnes Karja tänava lühike jupp ja sellele jäävad ristmikud ehk linnavalitsuse ette Suur-Sepa ja Hõbe tänava vahele jääv lõik.

„Et saaks selle osa enne külmasid asfaldi alla ja oleks järgmiseks aastaks valmis: selle tegemine ei mõjuta bussiliiklust,” ütles Vent. „Kõik sõltub Suur-Sepa ja Väike-Posti asfalteerimisest: kui töödega Karjas ei saa hiljemalt 8. oktoobril alustada, lükkub lõigu tegemine järgmisse aastasse.”

Ehk aega, kui praeguste plaanide kohaselt on kavas Karja tänav Hõbe tänavast Tammsaare puiesteeni märtsist alates neljaks kuuks igasugusele liiklusele kinni panna, et sinna paigutada nii uued sademe- ja reoveetorud kui muu veetorustik.

„Saab see tänav ka lõpuks korda ja normaalseks,” väitis Vent.

Enam-vähem samaks ajaks peaksid lõppema tööd Riia maantee, Tammsaare puiestee ja Kanali tänava vahel Karjamaa piirkonnas: lepingujärgne tähtaeg on seal 2013. aasta juuli.

Küll on selleks ajaks unustatud tänavu ühele poole saavad ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni rekonstrueerimine ja laiendamine Metsa, Vingi ja Liiva piirkonnas ning Ülejõel Tallinna maantee ja Rääma tänava kanti jäävas Suur-Jõekalda piirkonnas.

Hulk töid valmimas

Metsas on veel asfalteerida jupp tänavat, Suur-Jõekaldas valmistatakse tänavaaluseid ette asfaltimiseks – nii ühes kui teises piirkonnas on tööde lõpetamine sõna otseses mõttes päevade küsimus.

„Siinpool jõge on Vingi ja Liiva piirkonna ehitus- ja torutööd peaaegu lõppenud, Liiva tänaval on meil veel väikesed muudatused teha, aga need saavad oktoobris tehtud,” rääkis tööde kvaliteediga rahul Pärnu Vee projektijuht.

Samal ajal pole tegijatel töödega üldse ruttu, sest graafikust on nad tublisti ees: kõnealuste piirkondade lepingute tähtaeg on järgmise aasta alguses.

„Loodame, et saame ka Suur-Jõe tänava lõpuks korda: see on liigagi kaua selline hädine olnud,” lisas Vent. „Igal juhul saab siin kõik enne külmasid asfaldi alla ja veel enne aasta lõppu kogu Liiva ja Vingi piirkonna dokumentatsioon meile üle antud.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles