Noored otsisid vanadele tekkidele ja patjadele uut rakendust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Konkursil "12-tunni ettevõte“ tunnistati parimaks meeskonnaks Softhouse, mis mõtles välja tooteidee diivan-ehituspadi.
Konkursil "12-tunni ettevõte“ tunnistati parimaks meeskonnaks Softhouse, mis mõtles välja tooteidee diivan-ehituspadi. Foto: Junior Achievement Eesti

Junior Achievement Eesti korraldas eile Pärnumaa kutsehariduskeskuses kutsekoolide noortele ettevõtlus- ja innovatsioonilaagri „12 tunni ettevõte“, kus 80 õpilast seitsmest Eesti kutseõppeasutusest lahendas AS Wendre püstitatud ülesannet „Mida teha vanade patjade ja tekkidega?“.

Teema on aktuaalne, kuna patjade ja tekkide kasutusiga on piiratud, aga nende taaskasutamisega ei tegelda.

Päeva jooksul noorte väljatöötatud ideid ja äriplaane hindas žürii, kuhu kuulusid Jana Kivi ja Margus Saks Wendrest, Einar Pähkel Skano Groupist ning Marko Töll Pärnumaa ettevõtlus- ja arenduskeskusest. Žürii hinnangul olid kõik osalejad tublisti tööd teinud ja sündinud ideede skaala oli väga lai.

Parimaks tunnistas žürii meeskonna Softhouse, kes mõtles välja tooteidee diivan-ehituspadi. Tekkide ja patjade sisud kogutakse kokku, steriliseeritakse, puhastatakse ja vormitakse kuubikuteks või patjadeks. Nendest patjadest pannakse krõpsuriide abil kokku diivan, mida saab lahti võtta ja kokku panna eri kujunditeks. Toode on mõeldud eelkõige lastega peredele.

Meeskond soundEST kasutaks vanade tekkide ja patjade sisuks olevat kiudu  heli- ja mürakindlate isolatsiooniplaatide tootmiseks. Materjali kogutaks kõigilt Wendre turgudelt ja kiust pressitakse kokku nii seina sisse ehitatavaid isolatsiooniplaate kui ka dekoratiivseid plaate, mida saab kohe soovikohaselt viimistleda.

Rühm Swuns muretses inimeste tervise pärast. Nemad tahtsid tegema hakata isesoojenevaid sisetaldu. Taldade alumine kiht oleks valmistatud kokkupressitud vatiinist, mille peale pannakse geelpadjakesed, mis käimisel soojenevad. Toode aitaks ennetada külmetushaigusi, samuti oleks heaks abiks seljavalude korral.

Meeskond Avor valis oma sihtgrupiks Skandinaavia, Baltimaade ja Venemaa poksihuvilised, kellele hakata kiutäitega poksikotte ja -kindad tootma, tootevalikusse kuuluksid ka plated, matid ja topispallid.

Sotsiaalselt tundlikud noored meeskonnast MTÜ Warm a Hart tulid välja ideega toota kiutäitega kombesid lastele ning jopesid ja soojapükse täiskasvanutele. Ideeks müüa kõrge hinnaga kvaliteetseid tooteid Skandinaavia maadesse, mis võimaldaks neil samal ajal aidata majandusraskustes Baltimaade peresid, kinkides neile tasuta sarnaseid tooteid. Projekti plaanitakse ellu viia Unicefi ja ESFi toetusel.

Meeskond wawah hakkaks tegema kvaliteetseid ja innovaatilisi diivaneid sarnasel põhimõttel lõbustuspargi batuutidega, diivanit täidaks aga õhu asemel kiud. Diivani karkassi moodustab kokkupressitud kiud, pealmine osa on pehmemast ja õhulisemast kiust. Tulevikus hakataks tegema ka kott-toole, tugitoole ja diivanilaudu.

Meeskond Softbrick toodaks kiuga täidetud mänguklotse, millest saaks ehitada kindlusi ja maju. Sihtgrupiks eelkõige lasteaiad ja mängumaad, sest toode on ruumimahukas. Komplekti kuuluks 30 poolemeetrise küljemõõduga kuubikut.

"12 tunni ettevõte" on aktiivne ja loov koolitus, kus noored õpivad tegevuse käigus põhilisi ettevõtlusteadmisi. Päev algas lühiloengutega, mille käigus said osalejad teadmisi äriplaani koostamisest. Seejärel hakkasid nad koos oma meeskonnaga neile püstitatud probleemile lahendust otsima. Viidi läbi ajurünnak ideede leidmiseks, loodi oma ettevõttele visioon ja missioon, pandi paika turundus- ja finantsplaan ning tehti läbi SWOT-analüüs. Osalejad suunasid lahenduste leidmisel eksperdid ja juhendasid Junior Achievementi vilistlastest rühmajuhid.

SA Junior Achievement Eesti on ettevõtlusõpet edendav organisatsioon, kelle tegevusvaldkondade hulka kuuluvad õppeprogrammide väljatöötamine, tutvustamine ja läbiviimine, õppematerjali väljaandmine ning õpetajaskonna koolitamine. Junior Achievementi programmide järgi õpib majandust ja ettevõtlust algklassidest gümnaasiumini 13 000 õpilast üle Eesti.

Märksõnad

Tagasi üles