Riia maantee saab kesklinnas uue ilme

Tõnu Kann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänava ehitamine Riia maanteel peaks kava kohaselt lõppema septembris.
Tänava ehitamine Riia maanteel peaks kava kohaselt lõppema septembris. Foto: Urmas Taul

Ühel Pärnu peatänavatest, Riia maanteel, käib hoogne kõnnitee ehitus, mis annab uue ilme üle poolele kilomeetrile tänavast. Kaob seal varem laiunud tühermaariba, kus pargiti autosid ja kõnniteesillutis oli segu tolmust ja murenenud asfaldist.

Töö käib 550meetrisel tänavalõigul, Riia maantee merepoolsel jalgteel Rähni tänava ristmikust Karjamaa tänavani.

Praegu on käsil killustiku laotamine ja jalg- ning sissesõiduteede alustammi ehitus, hiljem tee asfalditakse.

Ehitaja on AS Merko Infra ja töö tähtaeg septembri lõpp.

Parkimisega läheb kitsaks

Tegu on Rähni ja Karjamaa tänava vahelisel lõigul AS Pärnu Vee tellitud torutöödejärgse ettevõtmisega, mis on linnale kuuluva veefirma lepinguline kohustus – taastada ehitusalal pärast kaevetöid endine olukord.

Kuna “endine olukord” oli ebarahuldav nii linlastele kui linnavõimule, sest jalakäijad ja parkimiskohta otsivad autod liiklesid kõnealusel kõnniteel läbisegi, üksteisele vaid hea tahte printsiibil teed andes, otsustasid linnavalitsus ja linnale kuuluva veefirma juhtkond olukorra taastamise asemel luua sootuks uue olukorra.

“Käisime juba enne torutööde algust abilinnapea Romek Kosenkraniusega olemasolevat pilti Riia maanteel hindamas ja siis saigi otsustatud, et seal on vaja muutusi,” rääkis Pärnu Vee juhatuse esimees Garri Suuk, kelle juhitav firma tegeleb kohapeal tööde järelevalvegagi. “Kergliiklustee rajatakse alates majade vundamendist ja teele ulatuvatest hoonete välistreppidest kolme meetri laiuselt ja edaspidi peaksid sinna parkivate autode asemel sõbralikult mahtuma jalakäijad ja jalgratturid, mitte autod.”

Et autod pääseksid maja hoovidesse, rajatakse sissesõiduteed Riia maanteelt.

Tänava ümberehituse skeem valmis Pärnu linnavalitsuse planeerimisosakonnas.

Pärnu Vee projektijuht Jaanus Vent ütles kokkuvõtlikult, et kõnni- ja sissesõiduteedele pannakse kaks ja pool tuhat ruutmeetrit asfalti ja rajatakse 5000 ruutmeetrit haljasala.

Juba on aimatav, kuidas kõnealune Riia maantee kõnniteelõik tulevikus välja hakkab nägema: jalgratturite ja jalakäijate liikumisruum on vastu majade rida, autode sissepääsude vahelistel mullalappidel peaks edaspidi haljendama muru.

Samal ajal on sellega seoses üles kerkinud üks akuutne probleemgi.

Kui autojuhtidelt võetakse võimalus senisel viisil parkida Riia maantee jalakäijate alale majade ette, tekib keeruline seis neile, kes autoga tahavad tulla Rähni ja Karjamaa vahelise lõigu keskosas asuvatesse äridesse, olgu tegu toidu-, kaltsu- või rattapoega, kuna Riia maantee serva sõiduteele ei lubata parkida.

Seda isegi siis, kui need väikeärid kokkuleppel ehitajaga ja linnavõimuga saavad säilitada mõne parkimiskohta oma majade ees.

Kanali tänav kahesuunaliseks

“Arvan, et Kanali tänava autoliiklus tuleks muuta kahesuunaliseks,” ütles Suuk. “Siis oleks parem ligipääs näiteks sealsele jalgrattapoele ja teistelegi väikestele poodidele. Olen teinud selle ettepaneku Pärnu linnavalitsuse liikluse spetsialistile Toomas Tammelale.”

Liikluse spetsialistilt kommentaari ei õnnestunud saada. Linna avalike suhete teenistuse juhataja Maria Murakas-Ollo teatas, et Tammela on puhkusel, aga lisas, et “kindlasti tuleb see teema esmalt liikluskomisjonis arutlusele ja seejärel annab oma hinnangu ka liikluse spetsialist Toomas Tammela”.

Pärnu Vee juhatuse esimehe ettepaneku mõte seisneb selles, et kui Riia maanteelt saaks pöörata autoga Kanali tänavasse, võiksid autod seal parkida, et väikeäridele lähemale pääseks.

Kui Kanali tänav on ühesuunaline nagu praegu, siis, liginedes Kanali tänavat pidi Riia maanteele, tuleks enne teha suur ring naabertänavate kaudu. See koormaks liiklust ja vähendaks kõnealuste poekeste külastatavust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles