Pankurid andsid lastele nõu rahaasjades

Anu Villmann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mihkel Roosme.
Mihkel Roosme. Foto: PP

Üle-eestiline algatus “Tagasi kooli” tõi Pärnu Kuninga tänava põhikooli ja Paikuse põhikooli pankuritest külalisõpetajad õpetama lapsi rahaga ümber käima.

“Tagasi kooli” on presidendi ja sihtasutuse Noored Kooli algatatud ettevõtmine, mille eesmärk on tugevdada Eesti koolide ja ülejäänud ühiskonna koostööd.

Swedbankist on kogu Eestis paari kuu jooksul projektiga liitunud 47 pangatöötajat ehk külalispedagoogi.

Kuninga õpilaste ees õpetajaks kehastunud Swedbanki kontorivõrgu juhi Mihkel Roosme (pildil) ja Paikuse koolis külalistunni andnud Lääne-Eesti regiooni asedirektori Deevi Lagerni teema oli “Kümme esmast nõuannet rahaasjadega toimetamiseks” ehk noortele kuulajatele anti ülevaade sularaha ajaloost, turvalisest rahakasutusest ja -kogumisest, pangakaardist ning selle hoidmisest.

Kuninga kooli õpilastega kohtunud Roosme meenutas laste ees esinemist sooja sõnaga. “Nad olid väga nutikad ja targad oma vanuse kohta, teadsid väga pangandusspetsiifilisi termineid,” kiitis pankur, kellelt õpilased pärisid muu hulgas seda, mil moel pikanäpumehed automaatidest raha varastavad ehk kaardiandmete kopeerimise seadmete kohta.

Roosme ütles, et kuigi teda on raske üllatada, suutsid lapsed seda siiski, sest mõnigi neist tuli teda pärast tundi tänama ja tahtis kallistada. “See oli tõesti väga vahetu ja tegi südame soojaks,” avaldas ta.

Pangatöötaja ja õpetaja elukutset kõrvutades leidis mees, et neist kahest on kindlasti õpetajatöö see keerulisem. 25 väikese lapse ohjamine on pingeline ja vastutusrikas ülesanne, kuigi päris üks ühele ameteid võrrelda ei saavat.

“Aga mulle meeldis tunniandmine väga ja kindlasti lähen seda veel tegema nii algklassidesse kui vanematele koolilastele. Arvan, et praktilise maailma toomine tunnis õpitavale teoreetilisele osale lähemale annab noortele parema ettekujutuse tervikust ning loob eelduse põhjalikemate teadmiste tekkeks,” märkis Roosme.

“Tagasi kooli” algatuse eestvedaja Triin Noorkõivu sõnade kohaselt vajavad lapsed teadmiste seostamist päriseluga.

“Et see noortel paremini läheks, soovime luua õpetajatele praktilisi töövahendeid, tuua tundidesse külalisõpetajaid, kes aitaksid lastel luua seoseid akadeemiliste teadmiste ja reaalse elu vahel,” rääkis Noorkõiv.

Pärnumaal on “Tagasi kooli” projektis nüüdseks osalenud ligikaudu pool koolidest. Noorkõiv kutsub 2013. aasta alguses kõiki seniseid ja tulevasi osalejaid tutvuma algatuse uute võimalustega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles