Äärmiselt põnev koolipäev Pärnu Raeküla koolis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raeküla kool.
Raeküla kool. Foto: Ants Liigus

Tartus on juba eelmisest aastast avatud äri- ja kommunikatsioonikeskus SPARK, mis pakub vahvaid ettevõtmisi koolinoortele. Pärnumaa ettevõtlus- ja arenduskeskus (PEAK) on oma üheks eesmärgiks seadnud pakkuda noortele ettevõtlikele õpilastele šanssi projektides osaleda. Tänu PEAKi töötajate Viivika Vilja ja Mari Erm-Reiningu kirjutatud projektile avanes Raeküla kooli õpilastel võimalus veeta super õppepäev Tartus.

Tänavused ja tulevased minifirmade liikmed said osaleda SPARKi ettevõtlusküla rollimängus. Uskumatu, kui vahvalt võib praktika käigus näidata õpilastele tegelikkust!

Bussitäis õpilasi jagati seitsme firma vahel: pank, töökoda, meediakeskus, linnavalitsus, kaubamaja, ilusalong ja meditsiinikeskus. Kõik need ettevõtted pidid end ise majandama. Kasutada oli nii mänguraha kui ülekannete tegemise võimalus (tahvelarvutitega). Proovida sai ostu, müüki, maksude tasumist, tegevuslubade soetamist, töötasu saamist, investeerimist. Kahetunnise simulatsiooni käigus majandati ettevõtteid "kolm kuud".

Juhendajad jagasid teadmisi, millele järgnesid harjutused. Kaasas olid õpetajad Anu Helemäe, Vaike Somelar ja Kristi Suppi, kes said "tagastamatut laenu", et samuti osta ja sellega turgu elavdada.

Osalejate arvamus:

Laurile meeldis mängu puhul see, et kõik ametid olid nagu päris ja et seal sai end tunda töötajana.

Martinile meeldis, et iga ülesanne oli praktiline.

Kevin õppis enda sõnutsi ülekandeid tegema.

Kõik õpilased jagasid tagasisidet ülivõrdes: saadi kogemusi, oli lõbus, koguti palju teadmisi, juhendajad olid sõbralikud, tunti end liidrina ja anti võimalus asjade üle juurelda, õpiti rahaga ümber käima.

Kõik arvasid, et kaks tundi oli liiga lühike aeg, ja soovinuks pikemalt tegutseda.

Päeva teine pool möödus Makerlabi töökojas, kus õpilased said valmistada kõlari, mille abil kuulata näiteks telefonist tulevat muusikat kõvemini. Enamikule õpilastest meeldis kõlarit meisterdada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles