Lustisõidu ajalugu Pärnus: tiiburid Riiga ja laiaks litsutud Printsess

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rataslaeva Pärnu Printsess õhtune lõbusõit Pärnu ja Reiu jõel. Suvi 2005.
Rataslaeva Pärnu Printsess õhtune lõbusõit Pärnu ja Reiu jõel. Suvi 2005. Foto: Henn Soodla

Läinud reedel avas pidulikult hoo­aja Pärnu Cruises, mis tahab pak­kuda pärnakatele ja suvevõõrastele lõbusõitu jõel ja lahel. Mootorlaeval on kaks ­sise- ja välistekki ning taasiseseisvusajal on see tõesti suurim alus, mis viib huvilised avastama Pärnut jõelt ja merelt.

Ometi ulatub lustisõidu ajalugu Pärnu jõel ja lahel õige kaugesse minevikku ega ole korraldajale olnud kunagi eriti kasumlik, sest mis muul põhjusel on kõik üritajad lõpuks liiva sõitnud. Üksikuid väljasõite lahele üritati varemgi, kuid esimest korda väljuti Pärnust regulaarsele lustisõidule 45 aastat tagasi, 23. juunil 1973, mil mootorlaev Pirita hakkas Kesklinna silla juurest tegema tunnipikkusi lõbusõite merele. Pilet maksis 50 kopikat, mida eurodes polegi võimalik väljendada. Mäletamist mööda oli tunglemist hullupööra, palava ilma tõttu lõppes laeva puhvetis ruttu igasugune karastusjook.

Samal ajal hakkas Riia ja Pärnu vahet kurseerima veealuste tiibadega Meteor. Esialgu oli see laevaliin tõesti mõeldud ühepäevasteks mugavateks ­lusti- ja tutvumissõitudeks sõbraliku Läti NSV pealinna ja sealt päevaks supellinna Pärnusse. 1974. aastal alustas Meteor-1 liiklust juba mai lõpus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles