Rannahotelli tärnide ja kioski lugu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rannahotellil pole küll ühtegi tärni, aga teenuste ja teeninduse poolest annab silmade ette ka ­tärnihotellidele.
Rannahotellil pole küll ühtegi tärni, aga teenuste ja teeninduse poolest annab silmade ette ka ­tärnihotellidele. Foto: Urmas Luik

Paarkümmend aastat tagasi, jaanuari lõpus 1999, otsustas Pärnu Rannahotell loobuda neljast tärnist ja taotleda vaid kolme, kuna hotellide klassifikatsioonis oli majandusminister veel suvel 1997 kehtestanud uued ja märksa karmimad nõuded. Hotell oli valmis taotlema kolme tärni, sest neljaks tärniks vajaliku põrandakütte vannitubadesse ja minibaari numbrituppa muretsemist peeti kulukaks.

Majutusasutustele anti ­aega 1998. aasta lõpuni end uutele nõuetele vastavaks muuta. Mõni, näiteks Valge hotell Häädemeestel, lõigi käega. “Tingimused on nii rängaks ­läinud, et meil ei ole mingitki võimalust,” ütles Jaak Valge toona Pärnu Postimehele.

Eesti hotellide ja restoranide liidu kodulehelt leiab, et 20 aastat hiljem on tärnihotelle Pärnus kõigest kaks: Estonia Resort Hotel & SPA ja spaa­hotell Tervise Paradiis. Neil on neli tärni.

Miks Rannahotellil tärne ei ole? Rannahotelli juhataja Epp Lääne: “Oleme lihtsalt hotell, ilma tärnideta. Tärninõudeid on üle vaadatud korduvalt ega ole kahtlustki, et saaksime kätte neli ja võib-olla isegi viis tärni, aga mida see muudaks? Miks me ei võiks ilma pakkuda tärnihotellile kohast teenindust ja teenust? Teinekord kujutab külastaja ette, et läheb viietärnihotelli ja mis seal kõik on ... Kuid pettub: mis on siin viie tärni vääriline? Tärninõuded on hästi painduvad, aga kas pidevalt toimivad, on iseasi.

Tagasi üles