Eelmisel aastal aktiviseerunud Rail Balticu Tartu peatuse igatsejad ei ole jälginud protsesside kulgemist ja seni tehtud investeeringuid. Euroopa Liit rahastas Rail Balticu esimese etapi nime all investeeringuid Tallinna-Tapa-Tartu-Valga liinil, tõstmaks kiirused 120 kilomeetrile tunnis. Teises etapis pidid kiirused tõusma 160 kilomeetrile tunnis. Praegu rongiühendust Tallinnast Riiga, rääkimata Varssavist, ei ole, kuigi Eesti poolel on võimalused loodud.
Tellijale
Rail Baltic läbi Pärnu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolmanda etapi eesmärk on juba Euroopa rööpmelaiusega raudtee planeerimine ja ehitamine. AECOM Ltd töö alusel tehti 2010–2011 Rail Balticu raudtee koridori asukoha põhimõtteline valik. Põhjendatud valikuks Eesti piires osutus raudtee läbi Pärnu maakonna.