Pärnu linnapea: Regionaalsed lennujaamad tagavad piirkondade arengu

Raido Keskküla
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu lennujaam.
Tartu lennujaam. Foto: Margus Ansu

Pärnumaa turismiettevõtjate ja -arendajatega Tartu lennujaama külastanud Pärnu linnapea Romek Kosenkraniuse hinnangul on Pärnule vaja töötavat lennujaama, et tagada regiooni turismi jätkusuutlik areng ja suurendada piirkonna konkurentsivõimet.

Tartu lennujaamas visiidil olnud linnapea Kosenkranius, turismiettevõtjad ja -arendajad tutvusid põhjalikult lennujaama majandamise mudeliga ja tõdesid, et veendumus Pärnu lennujaama kui regionaalselt tähtsa transpordisõlme järele aina kasvab. "Kuna regionaalsed lennujaamad on piirkondade arenguks hädavajalikud ka riiklikult, usume, et kõige jätkusuutlikum ongi Tartu mudel, kus riik panustab lennujaama ülalpidamiskuludesse, ja näeme, et see võiks toimuda peale muude Eesti kohtade Pärnuski," ütles Kosenkranius.

Hiljuti Rootsi lennuliiklusteenistuse tehtud uuringu kohaselt on Pärnu lennujaamal potentsiaali teenindada viie aasta pärast 48 000 reisijat. Tartu lennujaam teenindas 2015. aastal 21 117 sõitjat ja 2016. aastal näitab lennureisijate arv Tartus kasvu.

Delegatsiooniga Tartus käinud turismifirma Reiser tegevjuhi Viivika Orula sõnutsi on kuni 50 000 reisijat Pärnu kohta reaalselt saavutatav number. "Kui vaatame kogu piirkonna ettevõtjate praegust kliendibaasi, näeme, et huvi kiiresti Pärnusse saamise vastu on selgelt olemas ja rootslaste hinnangki põhineb Pärnu kui turismisihtkoha potentsiaalil," sõnas Reiser. "Kui lisame siia uued eksportturud, kust tellmuslende korraldada, on 50 000 saavutatav arv."

Pärnumaa omavalitsuste liidu esimehe Lauri Luuri sõnade järgi on omavalitsuste kõrval nõus lennujaama ülalpidamisse panustama kohalikud ettevõtjad. "Ettevõtjad panustaksid lennujaama ja sihtkoha turundamise kuludesse, nagu seda tehakse juba praegu sihtkohakampaaniate puhul," rääkis Luur.

Peale turismiekspordi annaks töötav lennujaam Pärnule tugeva sotsiaalmajandusliku tõuke, arendamaks kohalikku tööstust ja suurendamaks tööhõivet.

"Lennuühenduse olemasolul ei räägi me ainult inimeste transportimisest, vaid ka kaubavahetusest ja kohaliku piirkonna tööstuse arendamisest," selgitas Kosenkranius. "Juba praegu näeb mitu välisinvestorit Pärnut suurepärase kohana, kuhu investeerida, ent olemasolevate vee- ja maanteeühenduste kõrval soodustaks sellist huvi lennuühenduski."

Aprilli lõpus saatsid Pärnu maavanem Kalev Kaljuste, linnapea Romek Kosenkranius, omavalitsuste liidu juht Lauri Luur ja Pärnumaalt valitud riigikogu liige Andres Metsoja Eesti valitsusele taotluse eraldada Pärnu lennujaama renoveerimiseks 13 miljonit eurot.

Rootsi lennuliiklusteenistuse uuringu põhjal maksaks Pärnu lennujaama uuendamine ajakohaseks  transiidisõlmeks just 13 miljonit eurot ja raporti järgi ulatuks lennureisijatest tulev sotsiaalmajanduslik mõju 3,8 miljoni euroni aastas.

Tuleval aastal kehtima hakkava majutusasutuste käibemaksu tõusuga laekub Pärnumaa turismiettevõtjatelt riigikassasse aastas umbes miljon lisaeurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles