Riia maanteelt kaob ohtlik ülekäigurada

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riia maanteel enne Tammsaare ristmikku7 asuv Pärnu kõige ohtlikum ülekäigurada likvideeritakse.
Riia maanteel enne Tammsaare ristmikku7 asuv Pärnu kõige ohtlikum ülekäigurada likvideeritakse. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Pärnu linnavalitsus kavatseb Riia maanteel Karjamaa tänava ja Tammsaare puiestee vahel asuva jalakäijate ülekäiguraja kaotada, viia bussipeatuse sõjaväeosa ette ja Karjamaa tänava ristmiku juurde ülekäigukoha teha.


Praegune ülekäigurada on halvasti valgustatud ja liiklusohtlik. Maanteeameti linnaliikluse büroo Pärnu peaspetsialisti Toivo Sule andmetel on seal 2001. aastast alates juhtunud kümme registreeritud liiklusõnnetust, millest ühes sai inimene surma.



Sulg tegi linnavalitsusele ettepaneku ülekäigurada kaotada ja ehitada selle asemele Karjamaa tänava ristmiku juurde jalakäijate ülekäigukoht. Erinevalt ülekäigurajast ei pea autod seal jalakäijale teed andma, kuid kuna tee on 15,1 meetri laiune, abistab jalakäijat tee keskel asuv vähemalt kahe meetri laiune ohutussaar.



Linnavalitsuse palvel Sule ettepanekut arutanud Pärnu liikluskomisjon vaidles tuliselt, kas Karjamaa tänava ristmiku juures peaks olema ülekäigurada või -koht. Ühed, näiteks ekslinnapea Väino Hallikmägi ja komisjoni esimees Heiki Künnapas, pooldasid ülekäigurada, mis on jalakäijatele tuttavam ja ohutum.



Teised, sealhulgas Sulg ja Lääne politseiprefektuuri korrakaitsetalituse vanemkomissar Imre Veber, olid ülekäigukoha poolt, leides, et pärast bussipeatuse ümberkolimist ületab enamik jalakäijatest teed Tammsaare puiestee ristmikul.



Määravaks sai linnavalitsuse liiklusspetsialisti Toomas Tammela lubadus panna ülekäigukoha algusesse hoiatussildid, et eesõigus on autojuhtidel, ning Sule seisukoht, et ülekäigurada võib tulevikus hakata Riia maantee fooride rohelist lainet segama.



Millal ülekäigurada kaotatakse ja bussipeatus ümber tõstetakse, ei osanud Tammela öelda. Kui ülekäigukoht teha, peab see olema korralikult valgustatud ja bussipeatuse tarvis tuleb ehitada platvorm.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles