Papiniidu sillal paigaldavad ehitajad vuuke

Tõnu Kann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Keerdtrepi juurde paigaldatav suurim vuuk kaitseb 284 meetri pikkust Papiniidu silda õhutemperatuuri kõikumisest tingitud 18sentimeetrise pikiteljelise liikumise eest.
Keerdtrepi juurde paigaldatav suurim vuuk kaitseb 284 meetri pikkust Papiniidu silda õhutemperatuuri kõikumisest tingitud 18sentimeetrise pikiteljelise liikumise eest. Foto: Ants Liigus

Pärnus Papiniidu sillal kord ühes, siis teises suunas suletud sõiduradade tõttu ebamugavust tundvatele autojuhtidele ei teinud rõõmu suvine uudis, et hüdroisolatsioonikihi paigaldamine esimesel katsel ebaõnnestus ja juba asfalditud teekate üles kisti.

Nüüd tiritakse sillal paiguti jälle vast rullitud asfaltkatet üles. Ometi pole tegu ehitusveaga, mida parandada.

Papiniidu silla remondi peatöövõtja Nordeconi projektijuht Risto Alttoa selgitas, et käsil on sillavuukide paigaldamine, mida puhttehnoloogiliselt ei tehtagi enne, kui sõiduradadele on kõik asfaldikihid rullitud.

“See võib tunduda tõesti tehtud töö ümbertegemisena, kuid tegelikult vahetame sillal üheksa väiksemat vuuki ja ühe suure,” selgitas Risttoja. “Seda tööd ei tehta sillal enne, kui asfaldikihid on maas. Nüüd lõikame vuukide kohalt asfaldi välja, paigaldame vanade asemele uued kvaliteetsed vuugid ning tee saab sile.”

Alttoa seletas, et vuuke on tarvis, kuna sillad õhutemperatuuride kõikudes paisuvad ja tõmbuvad kokku. Töökorras vuugid kaitsevad silda lagunemise eest ega lase vihma- ja sulavetel valguda silla konstruktsioonidesse.

“Papiniidu sild mängib pikisuunas kokku tõmbudes või paisudes kuni 18 sentimeetrit,” sõnas Alttoa. “Selleks, et elimineerida silla liikumised, tellis maanteeamet meilt uued vuugid, mis Soome ja Saksamaa tehasest jõudsid kohale alles oktoobris.”

Algul Riia, siis Tallinna suund

Praegu on Papiniidu silla sõidurajad suletud Riia suunal. Vuukide vahetamise tööd jätkub seal järgmise nädala lõpuni, siis suletakse Tallinna-suunalised sõidurajad ja jätkatakse vuugipaigaldust vastassuunalistel radadel.

“See võtab samuti ligikaudu kaks nädalat,” pakkus Altoa. “Kui vuugid saavad paigaldatud, siis võib küll öelda, et silla remont on selleks korraks läbi.”

Nii et vuukide paigaldamine võtab veel kuu. Jääb maalida valged teekattemärgistused ja sild pidulikult avatuks kuulutada. Millal see täpselt sünnib, Alttoa öelda ei söandanud. “Siin saab sõna kaasa rääkida ilm,” ütles projektijuht. “Aga ütleme nii, et Papiniidu silla remont on lõpule jõudmas.”

Segadus sillalt mahasõidul

Autojuhid kritiseerivad remonditavalt sillalt Haapsalu ja Tammiste suunas mahasõitu: pimedal ajal helenduvad märgid nõrgalt, märgistust on vähevõitu ja pöördeks on napilt ruumi jäetud.

Seal liiklusmärke paigaldava osaühingu Rapla Teed projektijuht Andres Koger vastas, et märgid on kaetud nõuetekohaselt helendava kilega.

“Mis puutub märkide lisamisse, siis meie hinnangul on pilt, mis seal autojuhtidele avaneb, tänu kümnetele märkidele niigi kirju,” ütles Koger. “Olen jälginud sündmusi kohapeal ja võin öelda, et märkidega tähistatud pöörde magavad enamasti maha moblaga rääkivad juhid ja need, kes sõidavad seal kiiremini kui lubatud 30 kilomeetrit tunnis.”

Maanteeameti ehitusosakonna projektijuht Tõnu Kuusik lubas siiski autojuhtide märkust arvestada ja lasta liikluse korraldajal vajadusel olukord paremaks muuta.

“Kolme nädala pärast saab see koht statsionaarse uue valgustuse, aga vaatame ajutise liikluskorralduse seal üle ja kui vaja, muudame seda.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles